Volkswagen

Silnik VW 1.2 16V TSI 105KM EA211 CJZA/CYVD

49514
Silnik VW 1.2 16V TSI 105KM EA211 CJZA/CYVD

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI z rodziny EA211 o mocy 105KM z oznaczeniem CJZA lub CYVD został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111.


Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • niska awaryjność

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 210.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-3.9 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CJZA/CYVD

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.9)
Trwałość 6.3/10
Utrzymanie 6.8/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

60%
6%
20%
3%
2%
3%
6%
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

15.01.2023 VW GOLF VII
(6.0)
Opinia: VW GOLF VII 1,2 TSI 105KM 211 przebieg 125tys około litra oleju na 1000km od nowości w moich rekach podobno ten model tak ma?
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: niskie spalanie dobra dynamika jak na pojemność 1,2
Wady: Branie oleju
  • Silnik: 1,2 105KM TYP211
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 125
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam
07.04.2022 seat leon po lifcie
(5.7)
Opinia: auto nowe z salonu Polska po 3latach i 26500km hałasujący rozciagnięty łańcuch wymiana w aso dzięki płatnej przedłużonej gwarancji, po 7 latach wymiana cewki zapłonowej nie mówiac o tarczach klockach przód, odmie olej. i 3x wym.przewodów zapł. przy 63000km znowu wymiana hałasującego rozrządu
  • 8.0/10
  • 3.0/10
  • 6.0/10
Zalety: cicha praca, nie bierze oleju,
Wady: rozciągający się rozrząd, osprzęt elektryczny
  • Silnik: 1,2 TSI 105KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 69000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
15.12.2020 Seat Leon III
(7.3)
Opinia: Silnik ogólnie jest ok. Mam już trochę czasu Leona z tym silnikiem i nic złego się nie dzieje. Olej wraz z filtrami wymieniam co 15 tyś km. Jedyny zarzut to średnia dynamika. O ile w jeździe miejskiej jest naprawdę ok, to w trasie przy większych prędkościach
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: cicha praca, kultura pracy
Wady: przeciętna dynamika
  • Silnik: 105KM
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 56000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
25.02.2020 VW Golf 7
(8.3)
Opinia: Silnik w Golfie 7 zaskakująco dynamiczny jak na deklarowaną moc, fajnie ciągnie już od samego dołu, wystarczy 1100 obr., Nie trzeba go więc wysoko kręcić, jedynie do 2500 obr. a to przekłada się na niskie spalanie. Jak u mnie po mieście spalanie, około 6,5 - 7,0,
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: - dynamiczny (jak na taką moc i pojemność) - niskie spalanie - cicha praca
Wady: - spalanie oleju (ok. 0,5 litra co 5000 km) - wibracje zaraz po odpaleniu przez Start-Stop
  • Silnik: 105KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 160 000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
17.02.2018 VW
(4.0)
Opinia: Nie polecam silnik faktycznie jeden jedyny z TSI który jedzie poważnie jedzie niestety TSI na flotę to porażka mając 14 w firmie zastanawiamy się jak to upłynnić nie oszukując potencjalnych klientów wciskając im ciemnotę jak dziady z salonu cytując już zaprzyjaźnionego pracownika działu obsługi VW
  • 1.0/10
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1.2 105 TSI
  • Rocznik / Przebieg: 2013
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Odradzam