Silnik Volkswagen 1.2 16V TSI z rodziny EA211 o mocy 105KM z oznaczeniem CJZA lub CYVD został wprowadzony na rynek w 2012 roku wraz z modelem Skoda Octavia III. Jednostka 16-zaworowa z dwoma wałkami rozrządu, wykonana z aluminium. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz rozrząd oparty na pasku, którego interwał przypada na 210.000km. Jednostka zastąpiła poprzednią, awaryjną wersję 8-zaworwoą z rodziny EA111.
Silnik z początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak – rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika, awarie uszczelki pod głowicą, duży ubytek oleju oraz problem ze sterowaniem silnika. Nowy silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do samej kultury pracy tej jednostki jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz przyzwoitym poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CJZA/CYVD
1.2 TSI/TFSI (EA211) wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km
OLEJ wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.
Średnia (głosów: 6) | (6.9) |
Trwałość | 6.3/10 |
Utrzymanie | 6.8/10 |
Dynamika | 7.5/10 |