Silnik Volkswagen 1.0 12V TSI z rodziny EA211 o mocy 90 lub 95KM to nowa konstrukcja koncernu VW wprowadzona na rynek w 2015 roku jako następca jednostki 1.2 TSI. Priorytetem konstruktorów było stworzenie niewielkiej jednostki z dobrymi osiągami przy niskim poziomie spalania. Konstrukcja 3-cylindrowa z 4 zaworami na cylinder zasilana wtryskiem bezpośrednim, wyposażona w turbosprężarkę.
Silnik spisuje się świetnie i nie odczujemy klasycznych trzech cylindrów, kultura pracy jest na całkiem przyzwoitym poziomie. Przy tym jednostka oferuje bardzo dobrą dynamikę i niski poziom spalania. Na to wszystko składa się wiele czynników: waga silnika, rozwiązania technologiczne (między innymi układ wtryskowy) oraz turbosprężarka.
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Kody silnika: CHZA/CHZB/CHZL/DKLA
Średnia (głosów: 8) | (8.7) |
Trwałość | 8.9/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 7.9/10 |