Silnik Volkswagen 2.8 V6 24V FSI z rodziny EA837 o mocy 190KM wszedł do produkcji w 2008 roku a dwa lata później odmiana z mocą 210KM. Konstrukcja nowoczesna, z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy. Plusem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu.
Musimy pamiętać, że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne!! Silnik nie szczególnie jest zalecany do montażu instalacji LPG, jeżeli jednak zdecydujemy się na nią musi być dobrej klasy oraz idealnie zestrojona w przeciwnym razie może grozić uszkodzeniem. Silnik w opinii użytkowników uchodzi za bezawaryjny jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie, ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii, które są bardzo kosztowne.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kody silnika: CCDA/CHVA/CNYA
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |