Volkswagen

Silnik VW / Audi 4.2 V8 40V TCT 335KM EA824

17724
Silnik VW / Audi 4.2 V8 40V TCT 335KM EA824

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik 4.2 V8 40V TCT z rodziny EA824 o mocy 335KM miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz VW Phaeton i posiadał oznaczenia BGH/BGJ/BFM/BAT. Jest to solidna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, o bardzo dobrych parametrach, świetnej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Silnik dla wymagających użytkowników. Niestety koszt serwisu oraz części są bardzo wysokie. Co do awaryjności można powiedzieć, że jest znikoma jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu, wymianach płynów, olejów oraz paska rozrządu. Poza paskiem silnik posiada 2 łańcuchy z hydraulicznymi napinaczami (system TCT), które niestety okazały się zawodne.
.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 40

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • Trwała niezawodna konstrukcja
  • bardzo wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • świetna osiągi
  • dobra współpraca LPG

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • wysokie koszty części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.4)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

17.04.2021 Volkswagen Phaeton
(7.7)
Opinia: Solidny i stosunkowo bezawaryjny silnik, jednak nie tani w serwisowaniu. Drogie fazatory rozrządu, które są jedyną bolączką tego silnika. Awaryjne cewki zapłonowe.
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: trwałość, dźwięk, moc,
Wady: awaryjne fazatory rozrządu, droga wymiana paska rozrządu,
  • Silnik: BAN
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 18.0 l/100km
Polecam
13.10.2020 A6 C5 Allroad
(6.0)
Opinia: Brakuje silnika V8 BAS z łańcuchem rozrządu. Chętnie poczytam o jego wadach i zaletach. Mam w A6C5 Allroad.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: trwałość, kultura pracy, bezawaryjność, tak jak inne V8
Wady: rozrząd od strony kabiny, górne ślizgi łańcucha,
  • Silnik: 220kW (300KM)
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
06.03.2020 VW Phaeton
(8.7)
Opinia: Mam go w VW Phaeton, bardzo dobry silnik. Trzeba wymieniać co 10tyś olej i wszystko w nim gra. Drogie fazatory rozrządu oraz napinacze łańcuchów na głowicach.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BGH 335km
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 276000
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię