Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki
Silnik 4.2 V8 40V TCT z rodziny EA824 o mocy 335KM miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz VW Phaeton i posiadał oznaczenia BGH/BGJ/BFM/BAT. Jest to solidna konstrukcja inżynierów Volkswagena i Audi, o bardzo dobrych parametrach, świetnej dynamice i wysokiej kulturze pracy. Silnik dla wymagających użytkowników. Niestety koszt serwisu oraz części są bardzo wysokie. Co do awaryjności można powiedzieć, że jest znikoma jednak trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu, wymianach płynów, olejów oraz paska rozrządu. Poza paskiem silnik posiada 2 łańcuchy z hydraulicznymi napinaczami (system TCT), które niestety okazały się zawodne.
.
Opinia:
Solidny i stosunkowo bezawaryjny silnik, jednak nie tani w serwisowaniu. Drogie fazatory rozrządu, które są jedyną bolączką tego silnika. Awaryjne cewki zapłonowe.
10.0/10
5.0/10
8.0/10
Zalety:
trwałość, dźwięk, moc,
Wady:
awaryjne fazatory rozrządu, droga wymiana paska rozrządu,
Silnik:
BAN
Rocznik:
2004
Przebieg:
220000
Spalanie:
18.0 l/100km
Polecam
13.10.2020A6 C5 Allroad
(6.0)
Opinia:
Brakuje silnika V8 BAS z łańcuchem rozrządu.
Chętnie poczytam o jego wadach i zaletach.
Mam w A6C5 Allroad.
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Zalety:
trwałość, kultura pracy, bezawaryjność, tak jak inne V8
Wady:
rozrząd od strony kabiny, górne ślizgi łańcucha,
Silnik:
220kW (300KM)
Rocznik:
2004
Przebieg:
280000
Spalanie:
15.0 l/100km
Polecam
06.03.2020VW Phaeton
(8.7)
Opinia:
Mam go w VW Phaeton, bardzo dobry silnik. Trzeba wymieniać co 10tyś olej i wszystko w nim gra. Drogie fazatory rozrządu oraz napinacze łańcuchów na głowicach.