Silnik Volkswagen 2.7 V6 30V BiTurbo o mocach 230KM lub 250KM wyposażony w dwie turbosprężarki spotkamy w modelu Audi A6. Występują dwie odmiany tego silnika: pierwsza z lat 1997-2001 o mocy 230KM/310Nm oraz wersja która weszła przy liftingu Audi A6 C5 w 2001 roku – o mocy 250KM/350Nm. Silnik charakteryzuje się sportowym zacięciem, o bardzo dobrej dynamice i przyspieszeniu, poza tym kultura pracy jest na bardzo wysokim poziomie. Silnik współpracuje z dwoma skrzyniami manualną lub automatyczną, użytkownicy sygnalizują dużą awaryjność tych drugich oraz zdecydowanie gorsze osiągi i wyższe spalanie.
Awaryjność jednostki jest uzależniona od jej użytkownika – są modele, które spisują się bez zarzutów ale można trafić na wersje o bardzo złej kondycji – sama konstrukcja jest bardzo trwała jednak osprzęt nie do końca (wszystko zależy od serwisu i użytkowania). Jednym z większych problemów może dotyczyć turbosprężarek które przy większych przebiegach czasami niedomagają (wszystko jest jednak uzależnione od eksploatacji). Trzeba nadmienić że nie są one wysilone, co przekłada się na ich dużą żywotność. Jednak w razie usterki naprawa wiąże się z demontażem silnika ponieważ umiejscowienie turbin jest w tylnej części.
Trzeba pamiętać, że zdarzają się auta których przebiegi są bardzo duże i nieregularnie serwisowane co przekłada się na ogromne koszty napraw oraz wymiany części. Również trzeba wspomnieć o rozrządzie, który składa się z paska oraz łańcuszków – sam pasek powinien być wymieniony przy przebiegu 120.000 km a łańcuszki należy skontrolować między 150 tys. a 200 tys.km. Poza tym jednostka w ogólnej opinii użytkowników jest chwalona za przyzwoite osiągi które są na bardzo dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 30
Typ wtrysku: wielopunktowy
BiTurbo
Kody silnika: AZA/AJK/ARE/BES
Średnia (głosów: 1) | (9.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |