Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki
Silnik Volkswagen 2.3 VR5 10V MPI o mocy 150KM znany najbardziej z VW Passat B5 oraz Golfa IV. Konstrukcja widlasta dosyć skomplikowana o dobrych parametrach. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dynamiczna o dobrej kulturze pracy.
Minusem może być serwis jak to ma miejsce przy jednostkach typu V, również części nie należą do tanich. Na plus można zaliczyć mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu. Przy odpowiednim użytkowaniu oraz regularnym serwisie można stwierdzić, że silnik jest bezawaryjny jednak zdarzają się jednostki o dużych przebiegach i nieregularnym serwisie co może przełożyć się na duże koszty naprawy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
5-cylindrowy
Ilość zaworów:
10
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
dobra dynamika
dobra kultura pracy
rozrząd na łańcuchu
Wady
jednostka skomplikowana
ceny serwisu
spalanie
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
3.7 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
Przegląd serwisowy co 2 lata
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
silnik rewelacja wykrecilem juz 405000 tys km bez zadnego remontu z tego 220000 tys na gazie spalanie pb 810 ltr na100 km gaz 10/12 ltr na 100 km skrzynia tiptronic wymiana olrju co 10000 tys km castrol 5w30 w skrzyni co 50 tys
6.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
agz 150 km 110kw
Rocznik:
1999
Przebieg:
405000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
10.01.2018Darek
(7.3)
Opinia:
Bardzo dobry silnik,mocny z dużym potencjałem idealny na trasy w mieście to meka która przekłada się na spalanie ponad 13l średnio spalał mi 10l przy dynamicznej jeździe.Awaryjność praktycznie zerowa po za drobiazgami,kiedyś był problem z częściami dzisiaj jest dużo używek.Polecam