Volkswagen

Silnik VW 2.0i 16V MPI 136KM-150KM EA827

19951
Silnik VW 2.0i 16V MPI 136KM-150KM EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 2.0i 16V MPI z rodziny EA827 o mocy 136 (9A), 140 (ACE) lub 150KM (ABF) miał zastosowanie w samochodach Audi, VW, Seat w latach 90-tych. Silnik uznawany za pancerny, jego konstrukcja jest bardzo trwała i odporna na duże przebiegi. Jednak nie jest wolna od awarii – do najczęstszych trzeba zaliczyć awarie osprzętu np. przepływomierza czy cewki zapłonowej oraz bardziej poważniejsze zerwania paska rozrządu.



Również warto zwracać uwagę na pokrywę zaworów, która objawia się wyciekami oleju. Przy odpowiednim serwisowaniu można śmiało stwierdzić, że silnik jest mało bezawaryjny. Plusem jest dobra kultura pracy zadowalająca dynamika i niezła elastyczność, na minus trzeba zaliczyć poziom spalania. Jeżeli ktoś szuka auta z niezawodną jednostką warto zwrócić uwagę na tą propozycję. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • uwaga na zrywające się paski rozrządu
  • kontrola pokrywy zaworów
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepływomierza

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
0%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

08.12.2017 A6
(8.7)
Opinia: Miałem go w Audi A6 10 lat temu kupiłem do jazdy zagranicę na trasy,silnik niezniszczalny mocny i dynamiczny,jedyny minus to spalanie bo tak średnio 10 l ale wolałem to niż jeździć dieslem i wracać na lawecie.Takich silników już niema,prosta konstrukcja naprawa przysłowiowym motkiem czśści ile
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Audi A6 2.0 16V 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 1997r 245.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię