Silnik Volkswagen 1.8 20V MPI z rodziny EA113/EA827 o mocy 125KM miał zastosowanie w samochodach segmentu C i D takich jak Audi A4 czy VW Passat B5. Silnik prosty w budowie, łatwy w ewentualnych naprawach, niestety nie jest wolny od awarii a do najczęstszych musimy zaliczyć problemy osprzętu takie jak awarie przepustnicy, cewki zapłonowej i wycieki oleju. Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu w którym występuje rozrząd na pasku oraz łańcuchu. Wymiana paska wraz z pompą przewidziana jest na 120.000km, natomiast łańcuch minimum na 200.000km.
Co do pracy samego silnika możemy powiedzieć, że jest dynamiczny ale niestety głośny a spalanie nie należy do niskich. Dobrym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG, jednostka dobrze współpracuje z gazem. Kolejnym atutem jest duża dostępność części a serwis związany z tym silnikiem nie jest skomplikowany i kosztowny. Użytkownicy aut z tym silnikiem nie będą zawiedzeni, silnik jest dynamiczny i mało awaryjny co jest jego dużym atutem i przekłada się na dużą żywotność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: wielopunktowy
Kody silnika: ADR/ARG/AGN/AJP/AQE/ARH/APT/APG/AVV
Rozrząd
W tym silniku występuje pasek rozrządu oraz łańcuch, według zaleceń wymiana paska wraz z osprzętem przypada na 120.000 km następną trzeba skrócić do przebiegu 90.000km lub 5 lat natomiast łańcuch oraz napinacz zalecane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić co 200.000 km.
Średnia (głosów: 6) | (8.8) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 8.5/10 |