Volkswagen

Silnik VW 1.6 8V MPI 100KM-101KM EA113/EA827

19903
Silnik VW 1.6 8V MPI 100KM-101KM EA113/EA827

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 8V MPI z rodziny EA113/EA827 o mocy 101KM wszedł do produkcji w 1994 roku i był produkowany do 2001 roku. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Poza drobnymi usterkami spowodowanymi dużymi przebiegami silnik nie cierpiał na większe przypadłości. Plusem jest duża dostępność części oraz zamienników w bardzo przystępnych cenach a serwis nie jest problematyczny. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje przebiegi ponad 500 tys. km bez poważniejszych napraw. Na minus trzeba zapisać wysoki poziom spalania, jednak alternatywą może być montaż instalacji LPG która świetnie współpracuje z tym silnikiem. Podsumowując jednostka 1.6 8V 101KM jest to udana konstrukcja, która nie przysparza użytkownikom większych problemów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie koszty części
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.0 L, typ oleju: Castrol 5W40, wymiana po co 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Oznaczenia silnika: ADA/ADP/AHL/ARM/ANA/AEH/AKL/APF/AFT

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.7)
Trwałość 8.4/10
Utrzymanie 9.4/10
Dynamika 5.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

26%
3%
6%
9%
6%
3%
47%
Suma głosów: 34

Opinie użytkowników

20.11.2024 Seat Leon 1
(7.3)
Opinia: Silnik bardzo kapryśny - żeby wolne obroty nie falowały, musi mieć wszystkie podzespoły w 100% sprawne i żadnych nieszczelności w dolocie (nawet najmniejszych). W moim silniku z racji wieku zaczęło padać wszystko po kolei - sonda lambda, czujnik wałka rozrządu, przepływomierz, pojawił się też pobór
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: -akceptowalna dynamika w przypadku Seata Leona 1 -niskie ceny i duży wybór części -dość prosta konstrukcja silnika - nie ma nawet EGR -wielopunktowy wtrysk paliwa i bezrozdzielaczowy zapłon jak w nowoczesnych silnikach
Wady: -silnik potrafi brać 1 litr oleju na 1000 km - pierścienie olejowe wykonane z trzech cienkich blaszek straciły sprężystość i trzeba było zrobić remont silnika -wymiana świec = demontaż kolektora ssącego i nowe uszczelki (markowe 100 zł za komplet !) - fatalnie umiejscowiony czujnik wałka rozrządu -
  • Silnik: 1.6 AKL 8V 101 koni
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 162000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam
04.01.2023 Golf IV
(6.7)
Opinia: Zasadniczo silnik do toczenia się. Jak potrzebuejsz depnąć to zapomnij NIE MA CZYM. Po za 1.4 to jeden z najgorszych silników tj pozbawionych dynamiki. Taki kulawy koń w stadzie. Kolejna rzecz to wymiana świec i przewodów zapłonowych. Przekonaj się jaki debil projektował dolot tego
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Części, naprawy
Wady: Brak dynamiki Paliwożerny Bierze olej Debilizm w zaprojektowaniu dolotu zasłaniającego świece
  • Silnik: APF 1.6 8v
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 156000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam
31.12.2022 Seat Toledo II
(7.7)
Opinia: Fabryczna wada powoduje pobieranie oleju po jakimś czasie. Mój jest po remoncie -mechanik mówił że bardzo prosty silnik, łatwy remont, dosyć tani. Od tego czasu od wymiany do wymiany oleju nic nie ubywa, odpala na pół obrotu kluczyka, nawet w -10stopniach po 2 tygodniach postoju. 0 problemów.
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.6 AKL
  • Rocznik: 199
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
26.11.2022 Octavia I combi
(8.0)
Opinia: Zajebisty silnik, mam nakulane w Octavii 1 combi 319000 i targa niemiłosiernie
  • 7.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Tanie koszty utrzymania Spalanie ok 7-8l/100km w mieście Stosunkowo dobra dynamika
Wady: Dupiate pierścienie uszczelniające
  • Silnik: 101km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 319000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
23.11.2019 Audi 80b4 AVANT
(8.7)
Opinia: Mam ten silnik w Aaudi 80b4 avant 1994r. Przebieg ponad 402.000 km. Do czasu wymiany uszczelniaczy trzonów zaworowych brał olej 1 l/1000 km. Wymiana bez zdejmowania głowicy, koszt 150 zł. Obecnie nie bierze oleju. Nigdy nie demontowana głowica. Przebieg 180.000 km na LPG. Najprostsza
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bardzo trwały. Współpracuje z prostymi instalacjami LPG. Tanie części. Poza rozrządem i świecami nic nie wymieniano w silniku przez ostatnie 200
Wady: słaba dynamika przy dużej masie auta.
  • Silnik: 101 KM ADA
  • Rocznik: 1994
  • Przebieg: 402.000 km
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię