Silnik Toyota 2.0 16V DOHC EFI o mocy 128, 129 lub 133KM występował w samochodach Toyota Carina E, Avensis, Picnic oraz RAV4 w latach 90-tych. Konstrukcja z dwoma walkami rozrządu oraz czterema zaworami na cylinder z wielopunktowym wtryskiem. Jednostka z rozrządem opartym na pasku, którego wymiana przypada co 150.000/km – rozrząd bezkolizyjny! Silnik praktycznie bezawaryjny, jednym mankamentem może być słabszy układ chłodniczy, zwłaszcza pompa wody.
Spalanie nie jest atutem tej jednostki, bo średnio trzeba liczyć około 10l/100km a w mieście nawet 12-13l. Rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG, trzeba pamiętać, aby nie zakładać prostych instalacji tylko sekwencyjne. Często zdarza się przy silnikach napędzanych gazem falowanie na obrotach, musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych. Poza tym silnik jest chwalony za dobrą dynamikę, niezłą elastyczność oraz niską awaryjność.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 3) | (8.1) |
Trwałość | 8.7/10 |
Utrzymanie | 7.0/10 |
Dynamika | 8.7/10 |