Toyota

Silnik Toyota 1.4 16V VVT-i 97KM 4ZZ-FE

61085
Silnik Toyota 1.4 16V VVT-i 97KM 4ZZ-FE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 1.4 16V VVT-i o mocy 97KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Corolla E11, Corolla E12, Corolla E15 oraz Auris I. Jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki stają się bardzo dynamiczne i bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a montaż może wiązać się z poważnymi awariami takim jak wypaleniem gniazd zaworowych.


Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki są ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki. Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwały i bez awaryjny silnik
  • bardzo dobra dynamika
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • zużycie oleju
  • duże spalanie
  • usterki silnika krokowego
  • poważne awarie silnika
  • awarie rozrządu i duży koszt wymiany

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Uwaga na silniki z pierwszych lat 2000-2003r produkcji,przez duże ubytki oleju silniki ulegały uszkodzeniu !!!

Uwaga na rozrząd który jest na łańcuchu, jednak może ulec uszkodzeniu, objawem jest grzechotanie na zimnym silniku,również pojawienie się błędu czujnika położenia wałka rozrządu może świadczyć o jego rozciągnięciu. pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 13) (8.2)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.4/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 2

Najbardziej awaryjna część

46%
4%
7%
7%
16%
7%
13%
Suma głosów: 56

Opinie użytkowników

21.11.2024 Auris 1
(8.7)
Opinia: Auris 1 z 2007 roku, jest ostateczną wersją tego silnika, a co za tym idzie jest bardzo dopracowany co jest na duży +. Co jest tego dowodem ? Przebieg 280k z zasady równa się pobieraniu oleju. U mnie nie było takiego problemu i cały czas
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Do 80 km/h całkiem żwawy jadąc samemu (do miasta idealny) Pomimo 280 k nie bierze oleju Zbiera się od 4k RPM
Wady: Wysokie spalanie Brak 6 biegu Obroty na poziomie 4k RPM przy 120 km/h na 5 biegu
  • Silnik: 97
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
12.05.2024 e11 2001 liftback
(8.0)
Opinia: produkcja z Wielkiej Brytanii końcówka produkcji z 2001r. typowe usterki w tym modelu rozszczelnienie szklanych reflektorów na zgrzewach i parują, wycieraczka na szybie tylnej po latach trzeba ją zdemontować i oczyścić bo wewnątrz mechanizmu jest szlam unieruchamiający ją, kolektor jest plastikowy trzeba
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: silnik bardzo lubi wysokie obroty
Wady: silnik lubi częste wymiany oleju najlepiej co 10 tys. oraz dobrej jakości olej 5W30 lub 40 zaniechanie regularnych wymian spowoduje nagar ,który zapiecze pierścienie tłokowe oraz spożywanie większej ilości oleju silnikowego, auta produkowane w UK są na podzespołach z Europy
  • Silnik: 1,4 97KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 242
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Odradzam
27.02.2023 Corolla e 12 Kombi
(9.3)
Opinia: Przebieg 440.000 km i ciągle rośnie, silnik nadal w bardzo dobrej kondycji.Przez ten okres ani jednej usterki.Ubytek oleju na 10.000 km może 200ml.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Bezawaryjność.
Wady: Brak
  • Silnik: 97
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 440000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
20.01.2023 Corolla e11
(8.3)
Opinia: Mały silniczek, ale w mieście daje na spokojnie radę. Pali trochę oleju ok. 0.7-0.9 litra na tysiąc więc nie jest najgorzej. Samochód mam dopiero od 4 miesięcy i przejechałem 5k km i jedyne co musiałem przy nim zrobić to wymiana świec i wymiana uszczelki pod
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Jak się postara to mało pali Do miasta w sam raz
Wady: Krótka 5-cio biegowa skrzynia Pali olej
  • Silnik: 97km
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 316000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
15.01.2023 Corolla E11
(8.7)
Opinia: Bardzo dobry silnik, ale trzeba bardzo pilnować dolewania oleju. Zużycie około 0,5-1l/1000km a na autostradzie nawet 2l/1000 km
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność
Wady: Duże zużycie oleju
  • Silnik: 97 km
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 285000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię