Silnik Toyota 1.4 16V VVT-i o mocy 97KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Corolla E11, Corolla E12, Corolla E15 oraz Auris I. Jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki stają się bardzo dynamiczne i bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG jest nie zalecany a montaż może wiązać się z poważnymi awariami takim jak wypaleniem gniazd zaworowych.
Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki są ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki. Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Uwaga na silniki z pierwszych lat 2000-2003r produkcji,przez duże ubytki oleju silniki ulegały uszkodzeniu !!!
Uwaga na rozrząd który jest na łańcuchu, jednak może ulec uszkodzeniu, objawem jest grzechotanie na zimnym silniku,również pojawienie się błędu czujnika położenia wałka rozrządu może świadczyć o jego rozciągnięciu. pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.pojawienie się błędu czujnika wałka rozrządu.
Średnia (głosów: 13) | (8.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 7.2/10 |