Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki
Silnik Toyota 1.0 16V VVT-i o mocy 65 lub 68KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Yaris pierwszej generacji. Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych a ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.
Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Jedynym mankamentem tej jednostki jest słaba elastyczność. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Opinia:
Przejechane 70kkm, dwa razy padł alternator (umieszczony jest od dołu, chlapie na niego woda i puchną zwoje). Oprócz tego silnik totalnie bezobsługowy, zmieniany olej co 10kkm. Jedyny minus tego silnika to słaba dynamika, nie radzi sobie z masą Yarisa (pewnie lepszy byłby 1.3). 10kkm temu
założony gaz BRC, zobaczmy czy przy regularnej kontroli luzów zaworowych da radę.
Opinia:
W moim odczuciu bardzo dobry silnik. Posiadam Yarisa z 2001r. i od tego czasu z samochodem nie dzieje się praktycznie nic. Silnik 1.0 VVT-i lubi wysokie obroty powyżej 4 tys. obr. zaczyna już dynamicznie jechać jak na swoją klasę i pojemność oczywiście. Przy 110 tys.
km padł alternator ale to spotykana wada w tym modelu. Nie pobiera ani grama oleju - nigdy nie dolewałem a stan cały czas taki sam. Spalanie wacha się między 6-6.5 litra a nie jeżdżę spokojnie (spokojna jazda ok. 5.5 litra na 100km). Prędkości samochodu 170-180 km/h nie robią na nim żadnego wrażenia (oczywiście na Niemieckiej autostradzie) natomiast miny innych kierowców - bezcenne. Ceny przykładowych części są w porządku - pasek napędowy alternatora koszt 26 zł, tarcze i klocki 240 zł. Jak najbadziej mogę polecić tę jednostkę przy zachowaniu minimum rozsądku - oleje, filtry, świece zgodnie z zaleceniami i masz święty spokoj.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Silnik:
Toyota Yaris 1.0 VVT-i
Rocznik / Przebieg:
2001r. 165700km
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
17.02.2018Artur
(9.7)
Opinia:
Dobry silnik, auto posiadam od nowości. Przy 80 tyś. Przebiegu zaczął brać olej ok 250ml na 3000 km. Tak się dzieje tylko podczas jazdy na krótkie dystanse. Przy jeździe ciągłej nie bierze grama oleju. Diagnoza uszczelniacze to one są przyczyną brania oleju. Auto ma 120tys.
Przebiegu i praktycznie bezawaryjne. Jedynie alternator mi raz padł a konkretniej zużyty się szczotki i trzeba było regenerowac przy 90tys koszt 500zl. Spalanie miasto 6,5 trasa przeciętnie 5 ale gdy jechałem jak emeryt udało mi się zejść do 4
9.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
Yaris 1.0
Rocznik / Przebieg:
2006 120tys
Spalanie:
5.5 l/100km
Polecam
09.08.2017Darek
(8.7)
Opinia:
Polecam jak najbardziej,silniczek tani w użytkowaniu i bezawaryjny a do tego spalanie niskie.Jeżdżę Yarisem już piaty rok i nic mu nie dolega,parkuję pod chmurką i pali na 25 mrozie.Jedyny mankament to lato z klima to się źle zbiera słaba dynamika ale to auto na dojazdy
do pracy więc jest OK.