Toyota

Silnik Toyota 2.0 16V D4 VVT-i 147KM-150KM 1AZ-FSE

49812
Silnik Toyota 2.0 16V D4 VVT-i 147KM-150KM 1AZ-FSE

Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 2.0 16V D4 VVT-i o mocy 147 lub 150KM znany z Toyoty Avensis. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.


Niestety montaż instalacji LPG  nie jest zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypaleniem gniazd zaworowych. Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, przyzwoity poziom spalania oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo dobra konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalani
  • cicha praca silnika

Wady

  • nie zalecany montaż LPG
  • regulacja zaworów
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (6.1)
Trwałość 5.8/10
Utrzymanie 5.2/10
Dynamika 7.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

73%
7%
2%
4%
3%
7%
6%
Suma głosów: 106

Opinie użytkowników

18.11.2024 Avensis
(2.3)
Opinia: Miałem ten silnik w Avensisie i totalna porażka, nie polecił bym największemu wrogowi. Typowe problemy silników z bezpośrednim wtryskiem.
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 4.0/10
Zalety: Jak już odpala i jeździ to sukces
Wady: - nierówna praca - drogie sondy lambda (tylko Denso) - nagar i inne problemy powodujące ciągłe problemy z tym silnikiem - silnik kompletna porażka
  • Silnik: 150/1AZ-FSE
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 209460
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
26.10.2023 Toyota Avensis T22
(4.0)
Opinia: Beznadziejny silnik, typowe problemy dla każdego silnika z bezpośrednim wtryskiem.
  • 2.0/10
  • 2.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Tylko jedna dynamika (jak jest sprawny)
Wady: wtrysk bezpośredni i wszystkie problemy które generuje
  • Silnik: 150/1AZ-FSE
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 180
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Odradzam
02.08.2018 Piotr
(9.3)
Opinia: Bardzo wytrzymały silnik do jazdy poza miastem, oszczędny do 3 tys. obrotów (mało dynamiczny w tym zakresie), powyżej oceniam na dynamiczny, pomimo braku turbo. Przez 180 tys. km żadnych problemów (auto od 2004 roku na drodze). W 2014 założyłem instalację LPG (STAG, Nowotczyński, Mława -polecam),
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 2.0 D4 VVt-i 1az-fse 147 KM
  • Rocznik / Przebieg: 2003/180 tys km
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
02.07.2018 Maciek
(6.3)
Opinia: Auto od ponad miesiąca w moich rękach za wiele nie moge napisać. Jak na razie bez problemów
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: 147
  • Rocznik / Przebieg: 2004 19000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
25.04.2017 baszka
(8.3)
Opinia: Silnik dobry, bardzo wytrzymały
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Toyota avensis, 147KM
  • Rocznik / Przebieg: 2006, 130000km
  • Spalanie: 9.1 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię