Silnik Toyota 2.0 16V D4 VVT-i o mocy 147 lub 150KM znany z Toyoty Avensis. Jednostka 4-cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych.
Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany ponieważ może się to wiązać z poważnymi awariami takimi jak wypaleniem gniazd zaworowych. Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, przyzwoity poziom spalania oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 5) | (6.1) |
Trwałość | 5.8/10 |
Utrzymanie | 5.2/10 |
Dynamika | 7.2/10 |