Silnik Suzuki 1.3i 16V SOHC G13BB o mocy 76KM lub 80KM był montowany w samochodach Suzuki Jimny oraz Wagon R+ w latach 1998-2005. W odróżnienia od innych silników japońskich produkowanych w tym okresie wyposażony jest w pasek rozrządu a nie łańcuch. Jego produkcja odbywała się na Węgrzech. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą czy awarie alternatora.
Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a napęd jest łatwy w naprawie. Przy większych przebiegach można spotkać się z większym poborem oleju oraz płynu chłodniczego. Jak przystało na japońskie konstrukcje, silnik lubi wysokie obroty wtedy jest bardzo dynamiczny i żwawo przyspiesza. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy która jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 5.0/10 |