Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki
Silnik Suzuki 1.5 VVT M15A o mocy 99, 102, 109 lub 112KM znajdziemy pod maską Suzuki Ignis, Swift, SX4 a także Subaru G3X Justy. Jednostka o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji, co przekłada się na dużą żywotność oraz niską awaryjność. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu.
>Silnik wyposażony jest także w zmienne fazy rozrządu. Jedynym minusem jest dosyć wysokie spalanie, alternatywą jest możliwość montażu instalacji LPG, musimy pamiętać jednak o regulacji luzów zaworowych co 20-30 tys.km! Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze, jest cichy i praktycznie bezawaryjny .
Opinia:
Silnik trwały, po misshifcie i zakręceniu się do pewnie Ok 11k rpm wygięły się tylko zawory na wydechu😁 zdarza się, że padnie uszczelka przy przebiegach Ok 200k km. Dla majsterkowicza do zrobienia w garażu. Silnik elastyczny czasem niema specjalnej potrzeby redukować z 5 czy 4
żeby swobodnie przyspieszyć. Do 100km/h jest eko 5-5,5l, powyżej 120 już spalanie idzie 1-2,5l w górę. Lubi jak się go kręci powyżej 4k rpm. Jak się zagrzeje olej zmienne fazy da się odczuć.
10.0/10
7.0/10
10.0/10
Zalety:
Elastyczny, trwały, łatwy dostęp do większości elementów, trwały łańcuch rozrządu
Wady:
Wyższe spalanie powyżej 120
Silnik:
109
Rocznik:
2003
Przebieg:
274000
Spalanie:
6.9 l/100km
Polecam
21.12.2017Karolek
(9.3)
Opinia:
Silnik mocny dynamiczny z niezłym kopem,fajnie się zbiera jest elastyczny i cichy.Dobry do miasta i na trasy nie męczy co ważne,sa silniki co po przekroczeniu 120km/h zaczynają męczyć głośno chodzić ten jest idealny.Na tomista w mieście nie trzeba się mordować ze zmiana biegów zbiera się
z niższych obrotów po lekkim dodaniu gazu.Spalanie różne zależy jak się kręci u mnie średnio 7.5 ale zdarzają się miesiące w mieście gdzie spalanie wychodzi 10L.Polecam silniczek może zaskoczyć nie jednego i co ważne jest bezawaryjny