Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 1.8 16V MPI 120KM o oznaczeniu F4P znany przede wszystkim z modelu Renault Laguna II. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400tys kilometrów.
Niewątpliwie atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra dynamika oraz kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.
Opinia:
Silnik jest świetny, jeśli ktoś ma pojęcie o mechanice złego słowa na niego nie powie. Jeśli ktoś dba o niego to przejeździ tak jak ja przez dwa lata bezproblemowo prawie 70k km.
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Zalety:
Hydrauliczna regulacja luzu zaworowego
Pośredni wtrysk paliwa
Elastyczny
Tani w serwisie
Wady:
Koło pasowe wykonane ze słabych materiałów
Nietrwałe koło zmiennych faz rozrządu
Silnik:
F4P 775
Rocznik:
2003
Przebieg:
378000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
01.04.2021Laguna 2 PH 1
(8.3)
Opinia:
Jedynie co się wydarzyło to puściły uszczelnienia przy wałku rozrzadu i trzeba było wymienić uszczelnienia jak i pasek, był cały w oleju. Podejrzewam że przejechałem tak około 20 tys. Ślady pojawiającego się oleju były wcześniej mniejszea, ale w końcu zaczęło kapac i cały silnik
był w oleju, wymienialem dwa razy pasek osprzętu, bo niestety olej go niszczył. Na szczescie pasek rozrządu nie pękł. Na gazie 200 tys. zrobione. Nie widzę narazie by silnik miał dość, jeśli chodzi o dynamikę i moc. Olej bierze 0.7 litra na 10000 tys.
9.0/10
8.0/10
8.0/10
Zalety:
Trwaly Dynamiczny
Silnik:
120KM / F4P
Rocznik:
2002
Przebieg:
370000
Spalanie:
8.5 l/100km
Polecam
14.09.2020LAGUNA II
(9.0)
Opinia:
prawie 300 tys przebiegu, bez remontu, kompresje trzyma, ma moc, nie bierze oleju, sr spalanie 6,9 l/100 km. Zastosowany olej ELF 10w40
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
trwały, bezawaryjny
Wady:
brak
Silnik:
1.8 120 km
Rocznik:
2002
Przebieg:
298 tys km
Spalanie:
6.9 l/100km
Polecam
05.12.2019Laguna II
(7.7)
Opinia:
Może i bezawaryjny, ale pali sporo. W moim przypadku średnie spalanie 8,6 l/ 100 km - dużo. Sam silnik nie ma jakiejś imponującej dynamiki.
10.0/10
9.0/10
4.0/10
Zalety:
bezawaryjny
Wady:
wysokie spalanie, skomplikowana budowa (koło zmienych faz, problematyczna wymiana rozrządu)
Silnik:
1.8 16 v F4P 121 KM
Rocznik:
2001
Przebieg:
284 tys km
Spalanie:
8.6 l/100km
Polecam
01.11.2019Laguna II
(7.7)
Opinia:
Laguna II 1,8 16v 2001 rok, obecnie przebieg 285 tys km i silnik chodzi dobrze. Stosuję olej 10w40, bo auto kupiłem używane i takim olejem silnik był zalany wcześniej.