Silniki Renault OHV / SOHC / DOHC są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 2.0 8V MPI F3R o mocy 114KM montowany w samochodach Renault Megane I, Laguna I oraz Espace III. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km.
Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 50 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Dodatkowym atutem jest dobra współpraca z LPG. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Opinia:
Jeździłem tym silnikiem 13 lat w megane I coupe. Silnik bardzo elastyczny i szybki od samego dołu, trwały (poza cewką), z większych awarii to jedynie na końcu użytkowania przepalił się kolektor wylotowy. Nigdy nie zawiódł, auto zgniło ale silnik uruchamiał się zawsze. Z racji 8
zaworowego charakteru niestety palił duże ilości benzyny, w mieście około 10-12 litrów. Megane coupe z tym silnikiem było bardzo dynamiczne.
10.0/10
5.0/10
10.0/10
Silnik:
Megane I Coupe 115KM
Rocznik / Przebieg:
1996r/165tyś
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
09.12.2017Qba
(6.3)
Opinia:
Dobra, trwała jednostka. Może poza cewkami. Miałem ją w Espace III i choć miała do tego auta za mało mocy, to jeździło się dość fajnie i spalanie LPG nie wykraczało poza 10 litrów. Założyłem sekwencję LPG po 250tys km, współpracowało wszystko świetnie... Ale uwaga!
Luzy zaworowe ustawiane na płytkach! Efekt: po 50tys km na LPG zaczęły się szybko wypalać gniazda zaworowe :-/ Przeoczyłem, a potem już było za późno - stały regres. Gaśnięcie na zimnym, nierówna praca itp... Pilnować! Choć prawda jest taka, że "do końca" palił od strzału i choć czasem prychał i trzepał to zawsze do domu dociągnął, nawet z bardzo daleka. Zawsze... Szacun ;-)
8.0/10
6.0/10
5.0/10
Silnik:
Espace III
Rocznik / Przebieg:
1998
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
07.10.2017Marek
(9.0)
Opinia:
Stary dobry silnik miałem go w Lagunie przez prawie 10 lat nalatałem na nim pond 260 tys a sprzedawałem to miał 345tys wersja kombi.Budowałem remontowałem wczasowałem się tym autem,silnik bardzo trwały usterki typu sonda,świece to nie usterki chodzi o silnik i układ wtryskowy który jest
nie od zdarcia.Już dzisiaj takich silników nie ma to były konstrukcje nie od zdarcia.