Renault

Silnik Renault 2.0 16V DOHC MPI 136KM-140KM N7Q

18248
Silnik Renault 2.0 16V DOHC MPI 136KM-140KM N7Q

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 2.0 16V MPI o mocy 136-140KM z oznaczeniem N7Q to konstrukcja firmy Volvo często mylona z jednostką F4R o podobnych mocach.Jednostka wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 120 tys/km.  Konstrukcja trwała, praktycznie bezawaryjna, nie stwarzająca użytkownikom większych problemów. Największym mankamentem tej jednostki to głośna praca, poza tym silnik bardzo dobrze się sprawdza.


Na plus trzeba zapisać możliwość montażu instalacji LPG która idealnie współpracuje z jednostką. Dynamika jest na dobrym poziomie. W razie awarii nie ma problemu z naprawą silnika, ponieważ nie jest skomplikowany a części jest pod dostatkiem. Jednostka o niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała i bezawaryjna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • łatwość montażu LPG
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • głośna praca
  • drobne usterki
  • wycieki

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik 2.0 16V F4R –  Renault 140KM
Silnik 2.0 16V N7Q –  Volvo 140KM

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

17.09.2017 Paweł
(8.7)
Opinia: 370 tys to mówi samo za siebie, niezniszczalny już takich dzisiaj niema.Mam go w Lagunie od 10lat w wersji kombi auto nie do zdarcia a silnik to powinien otrzymać nagrodę za jego trwałość i bezawaryjność.Oczywiście trzeba wymieniać rzeczy już zużyte ale sam silnik i osprzęt
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Laguna 2.0i 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r 370.000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam