Silnik Renault 2.0 16V MPI o mocy 136-140KM z oznaczeniem N7Q to konstrukcja firmy Volvo często mylona z jednostką F4R o podobnych mocach.Jednostka wyposażona we wtrysk wielopunktowy z rozrządem opartym na pasku którego interwał przypada na 120 tys/km. Konstrukcja trwała, praktycznie bezawaryjna, nie stwarzająca użytkownikom większych problemów. Największym mankamentem tej jednostki to głośna praca, poza tym silnik bardzo dobrze się sprawdza.
Na plus trzeba zapisać możliwość montażu instalacji LPG która idealnie współpracuje z jednostką. Dynamika jest na dobrym poziomie. W razie awarii nie ma problemu z naprawą silnika, ponieważ nie jest skomplikowany a części jest pod dostatkiem. Jednostka o niskiej awaryjności a co za tym idzie tania w użytkowaniu ,przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu pokona przebiegi ponad 400 tys km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Silnik 2.0 16V F4R – Renault 140KM
Silnik 2.0 16V N7Q – Volvo 140KM
Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
Trwałość | 8.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |