Silnik Renault 1.6 8V MPI K7M o mocy 90KM montowany w samochodach Renault Clio II, Thalia I oraz Megane I. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.
Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, musimy pamiętać o kontrolowaniu luzów zaworowych co 40 tys/km. Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 2) | (7.7) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 5.5/10 |