Renault

Silnik Renault 3.5 V6 24V 238KM-241KM V4Y

28619
Silnik Renault 3.5 V6 24V 238KM-241KM V4Y

Silniki Renault MPI / EFI / IDE są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 3.5 V6 24V V4Y o mocy 238-241KM to jednostka zapożyczona od Nissana. Możemy ją spotkać w samochodach Renault Espace, Vel Satis, Laguna III GT a także w Nissanie Z350, Murano oraz w Infinity. Silnik bardzo trwały nie stwarzający większych problemów użytkownikowi, przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 300-400 tys nie jest dla niego problemem. Do największych minusów tej jednostki należy spalanie, ale nie ma się co dziwić odpowiada za to pojemność i moc oraz masa auta w których go znajdziemy.


Część użytkowników zdecydowała się na montaż instalacji LPG,.Jednak trzeba pamiętać o tym, że zawory w tm silniku nie są regulowane a co za tym idzie grozi to ich wypalaniem. Rozwiązaniem jest montaż instalacji wraz z lubryfikacją, niestety w takim przypadku żywotność silnika spadnie drastycznie. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 3.5 V6 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • mała awaryjność

Wady

  • awarie przepustnicy
  • awarie sondy lambda
  • awarie przepływomierza
  • montaż LPG tylko z Lubryfikacją
  • wysokie spalanie
  • drogi serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

LPG– montaż instalacji wiąże się z koniecznością lubryfikacji !

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (6.6)
Trwałość 7.0/10
Utrzymanie 4.7/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

15%
8%
8%
8%
15%
8%
38%
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

29.01.2019 A33, R52
(8.0)
Opinia: Miałem w Maximie, od nowości nalatalem bezawaryjnie 400tysiecy i zardzewiala(zezlomowalem), teraz mam w SUVie od nowości nalatalem 200tys km bezawaryjnie, wersja 260KM, w zasadzie pancerny silnik jeśli często zmienia się olej, polecam syntetyk co 12tys km. Zmiany co 20tys zwłaszcza na 5w30 zabijają ten silnik.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Vq35de 260KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 -400tys. 2015 - 200tys.
  • Spalanie: 13.5 l/100km
Polecam
16.12.2017 dawid
(3.0)
Opinia: nie polecam ten silnik jest dramatyczny pali jak smok i wiecznie cos sie w nim psuje , nigdy wiecej Reanault
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 141
  • Rocznik / Przebieg: 2008
  • Spalanie: 17.0 l/100km
Odradzam
20.11.2017 Radek
(8.7)
Opinia: Świadomy zakup auta z tą jednostką więc o spalaniu nie będę pisał bo jest naprawdę duże,natomiast sam silnik jest super.Wspaniała kultura pracy,dynamika na najwyższym poziomie super elastyczność.Silnik idealny na trasy auto poprostu płynie a każde dodanie gazu odczuwalne w fotelu.Awaryjność na bardzo niskim poziomie,zdarzały się
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Vel Satis 3.5 V6 241KM
  • Rocznik / Przebieg: 2009 r 190.000 km
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Polecam