Renault

Silnik Renault 1.0 12V SCe 65KM-73KM B4D

13115
Silnik Renault 1.0 12V SCe 65KM-73KM B4D

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.0 12V SCe 65KM-73KM wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele Renault Twingo III, Clio V a także Dacia Sandero II, Dacia Logan II oraz Nissan Micra K14. Silnik trzycylindrowy, wolnossący z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 5-biegową manualną skrzynią biegów został wykonany z aluminium oraz karbonu i grafitu. Jest to klasyczny budżetowy silnik do modeli zdecydowanie przeznaczonych do użytku miejskiego.


Jednak nie brak mu nowatorskich rozwiązań takich jak stop&start który przekłada się na niższe spalanie. Dodatkowo silnik wyposażono w system odzyskiwania energii podczas hamowania. która jest gromadzona w akumulatorze za pomocą alternatora i wspomaga ponowne uruchamianie silnika.


Trzeba nadmienić że silnik został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz katalizator który redukuje tlenki azotu. Auto idealnie nadaje się do miasta mała pojemność,skrzynia pięciobiegowa to dobre na krótkie odcinki natomiast na drogach szybkiego ruchu przekładają się na niższą kulturę pracy oraz dosyć duże spalanie. Reasumując silnik 1.0 SCe jest idealnym rozwiązaniem dla osób szukających pojazdów do użytku miejskiego lub na krótsze odcinki, plusem jest zwykły wtrysk, rozrząd oparty na łańcuchu oraz niski poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • niski poziomo spalania
  • dobra współpraca z LPG
  • idealny do jazdy miejskiej

Wady

  • słaba dynamika
  • źle zestrojona skrzynia biegów
  • niska kultura pracy na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (7.6)
Trwałość 7.2/10
Utrzymanie 9.6/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 1

Najbardziej awaryjna część

65%
2%
4%
6%
8%
2%
13%
Suma głosów: 52

Opinie użytkowników

17.07.2024 Nissan Micra K14
(7.3)
Opinia: Przeczytałam na temat tego silnika tak wiele złych opinii, że prawie nie zdecydowałam się na zakup auta, z którego jestem zadowolona. Auto bardzo dobrze radzi sobie w mieście nawet w bardziej dynamicznych sytuacjach, a na drogach krajowych potrafi spalać mniej niż 5l/100km. Na niższych biegach
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie poza autostradą, ok dynamika w mieście. Brak turbo w pewnym kontekście może być postrzegany jako plus - mniej elementów, które mogą się potencjalnie zepsuć.
Wady: Średnio sobie radzi na autostradzie, długo osiąga większe prędkości i dużo pali.
  • Silnik: 73
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 54000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.03.2024 Dacia Sandero II lifting
(7.3)
Opinia: To drugie Sandero w rodzinie. Poprzednie II przedliftowa 1.2 73 kM ma zdecydowanie wyższa kulturę pracy i troszkę wyższe spalanie. W 1.0 po 60.000 padła sonda lambda, wymieniona w ramach gwarancji. Silnik troszkę bierze olej, ale niedużo. (1.2 wcale). Nie zgodzę się z opinią,
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: małe spalanie w mieście i drogach lokalnych do 90 km/h. Tu jest super, nawet może być 4,6 L / 100 km.
Wady: Bardzo słaba kultura pracy. Idiotycznie jak dla mnie pracująca przepustnica ( sprawdzane 2 razy w serwisie podobno tak ma być).
  • Silnik: 1.0 73 kM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 106000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
04.02.2024 Sandero 3
(6.7)
Opinia: Mało pali ,zasięg na baku 1100 km .Przy takim spalaniu nie warto myśleć nawet o gazie .Im mniej tym lepiej ,bo niema się co zepsuć .Sprawny kierowca kręcąc do 4 tysięcy porusza się bez kompleksów . Średnie spalanie 4,5 litra . Tak cztery przecinek pięć litra na
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Bardzo niskie spalanie. Brak turbiny i wielu skomplikowanych części Łańcuch rozrządu.
Wady: Brak w ofercie Dacia Renault Polska wynikiem negatywnych opinii młodych testerów preferujących sprinty z pod świateł.
  • Silnik: 65
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 150.0 l/100km
Polecam
30.04.2022 Dacia logan mcv 1.0 sce
(8.0)
Opinia: Przejechałem 22 kkm. Logan mcv z 2019r. Średnie spalanie wg komputera 5. 4 - 5.7 l. Dynamika słaba, jednak gdy się go bujnie to jakoś jedzie i te 130 140 można utrzymać na autostradzie bez większych problemów. Największy problem dla tego silnika wg mnie
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Niskie spalanie, niskie koszty serwisu, niezawodny na razie, ponoćznosi gaz bez problemu (bo mój jeździ na benzynie)
Wady: Słaba dynamika, największe spalanie na autostradzie.
  • Silnik: 73
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 22000
  • Spalanie: 5.7 l/100km
Polecam
12.12.2021 Dacia Sandero Laureate
(8.7)
Opinia: Przejechałem nim już 10.000 km. Silnik dobrze sobie radzi w mieście, zwinny i przy wprawnym operowaniu skrzynią biegów, całkiem nieźle przyspiesza spod świateł. Dołożyłem instalację LPG niefabryczną (KME Nevo Sky Jet Expert).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Dosyć dynamiczny w mieście. Niskie spalanie.
Wady: W trasach autostradowych przy prędkości 120-130 km/h obroty wynoszą 4500 i w kabinie robi się głośno.
  • Silnik: 73 KM
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 20000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię