Renault

Silnik Renault 1.3 16V TCe 102KM GPF H5Ht

4844
Silnik Renault 1.3 16V TCe 102KM GPF H5Ht

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault
  • Mercedes Benz

Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 102KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Dokker, Lodgy oraz Renault Megane IV i Kangoo III.To nowoczesna konstrukcja, która powstała przy współpracy koncernów Renault, Nissan, Mitsubishi oraz firmy Daimler.


Jednostki H5H weszły do produkcji w 2018 roku i zasilają szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Ze względu na najnowsze normy, które obowiązują wprowadzono nowoczesny i zaawansowany technicznie silnik. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.


Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla silników Diesla. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.


Znajdziemy tu rozrząd oparty na łańcuchu – to duży atut, który pozwoli na oszczędność przy eksploatacji. Jednostki o mocy 102 i 115KM współpracują  z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC. W opinii  użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze, jest dynamiczna, o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Elf /RN17FE 0W20 RN17 5W30, wymiana po 30.000 km
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

60%
2%
9%
2%
4%
2%
20%
Suma głosów: 45

Opinie użytkowników

10.04.2023 Renault Express
(10.0)
Opinia: Pierwszy mój samochód z turbiną - w aucie użytkowym sprawdza się nawet w najsłabszej wersji . Latem , bez większego problemu , spalanie na poziomie 6,3-6,4 ( nie na podstawie komputera , lecz rzeczywistym wyliczeniu ) . W zimie odrobinę więcej - 7 . Samochód
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Cichy i dynamiczny , turbina załącza się niezauważalnie. Spalanie niskie ( w każdym aucie wynik poniżej 7 , należy uznać za taki).
Wady: Na razie żadnych uwag - chyba tylko sporadycznie załączające się kontrolki silnika , ale to wina osprzętu i oprogramowania .
  • Silnik: 1,3TCe 102kM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 18000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
09.12.2020 Dacia Doker
(10.0)
Opinia: Jestem pod ogromnym wrażeniem jazdy autem z tym silnikiem,przesiadłem się z Diesla i bałem się barku elastyczności i przyspieszenia.Silnik rewelacyjny zbiera się odrazu po naciśnięciu gazu,co ważne elastyczność jest na najwyższym poziomie niczym w dobrym diselu.Jazda tym silnikiem to same przyjemności potrafi się zebrać przy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Ten silnik ma same zalety ,dynamika ,świetna elastyczność,przyspieszenie,spalanie,kultura pracy
Wady: żadnych
  • Silnik: 1.3 Tce 100KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 28.000
  • Spalanie: 7.7 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię