Silnik Renault 1.3 16V TCe o mocy 102KM wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Dacia Dokker, Lodgy oraz Renault Megane IV i Kangoo III.To nowoczesna konstrukcja, która powstała przy współpracy koncernów Renault, Nissan, Mitsubishi oraz firmy Daimler.
Jednostki H5H weszły do produkcji w 2018 roku i zasilają szereg modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Ze względu na najnowsze normy, które obowiązują wprowadzono nowoczesny i zaawansowany technicznie silnik. W konstrukcji wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań co miało przełożyć się na dużo lepsze osiągi przy niskim poziomie spalania oraz emisji CO2.
Silnik wyposażony został w nowoczesną głowicę oraz układ wtryskowy z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail co do nie dawana było zarezerwowane jedynie dla silników Diesla. Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu.
Znajdziemy tu rozrząd oparty na łańcuchu – to duży atut, który pozwoli na oszczędność przy eksploatacji. Jednostki o mocy 102 i 115KM współpracują z manualną 6-biegową skrzynią natomiast mocniejsze odmiany mogą być wyposażone w dwu-sprzęgłową 7-biegową automatyczną skrzynię EDC. W opinii użytkowników jednostka spisuję się bardzo dobrze, jest dynamiczna, o bardzo wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |