Silnik Renault 1.2 16V TCe D4Ft o mocy 100-103KM wszedł do produkcji w 2007 roku i był odpowiedzią koncernu Renault na erę downsizingu w silnikach benzynowych. Konstrukcja została oparta na sprawdzonej jednostce wolnossącej >>>1.2 16V D4F 75KM, która była stosowana od 1999 roku. Podstawową zmianą było zastosowanie turbosprężarki oraz wzmocnienie konstrukcji silnika zwłaszcza głowicy.
Te zmiany pozwoliły na uzyskanie mocy 100, 101, 102 lub 103KM w zależności od modelu oraz wyższego momentu obrotowego co przełożyło się na bardzo dobrą dynamikę oraz elastyczność. Silnik charakteryzuje się dobrą kultura pracy i niskim poziomem spalania.W opinii użytkowników właśnie ta odmiana uchodzi za bardzo trwałą a jej awaryjność na niskim poziomie. Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100 tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis nie sprawia większych problemów. Ogromnym plusem tej odmiany jest bardzo dobra dynamika świetna elastyczność oraz niski poziom spalania.
Trzeba nadmienić że występują dwie odmiany silnika o tym samym oznaczeniu (1.2 TCe) wersja D4Ft z wtryskiem wielopunktowym oraz wersja nowsza >>>1.2 TCeH5Ft z wtryskiem bezpośrednim. Nowsza odmiana posiada moce 115KM 125KM i 130KM z rozrządem opartym na łańcuchu o nowszych rozwiązaniach technologicznych.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 9) | (9.7) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 9.0/10 |