Silnik Renault 1.2 16V MPI D4F o mocy 75KM wszedł do produkcji w 1999 roku i miał zastosowanie w samochodach segmentu A i B, najbardziej znany z Clio II/III, Kangoo oraz Dacii Logan i Sandero. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów.
Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Po stronie plusów musimy zapisać dobrą dynamikę oraz trwałość i niski poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji gazowej LPG.Następcą silnika jest nowsza konstrukcja 1.2 16V TCe D4Ft która zasilała modele aut Renault od roku 2007.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 15) | (7.7) |
Trwałość | 8.4/10 |
Utrzymanie | 8.5/10 |
Dynamika | 6.2/10 |