Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki
Silnik Renault 0.9 12V TCe H4Bt o mocy 90-92KM wszedł do produkcji w 2012 roku i miał zastosowanie w samochodach Dacia, Renault oraz Smart. Jednostka trzycylindrowa z turbodoładowaniem przeznaczona to aut segmentu A i B. Auto z tym silnikiem w mieście spisuje się bardzo dobrze.
Przy prędkościach do 90km/h przyspiesza sprawnie, niestety po przekroczeniu prędkości 100km/h komfort jazdy wyraźnie spada, silnik staje się znacznie głośniejszy. Konstruktorzy stworzyli ten silnik do jazdy miejskiej i tam sprawdza się naprawdę dobrze a średnie spalanie oscyluje w okolicy 6L co jest bardzo dobrym wynikiem. W opinii kierowców awaryjność jest na niskim poziomie pod warunkiem regularnego serwisowania.
Opinia:
Dacia Sandero ii stepway z 2017r. Przejechane 120tys i do tej pory zero problemów. Silnik jest specyficzny bo ma sporą turbodziure ale mi to nie przeszkadza , samochodu używamy na dojazdy do pracy, czasem jakąś trasę. Ale prędkości dla tego silnika 120-130 to maks bo
później jest dużo obrotów szkoda go katować .
Ogólnie silnik żwawy i mało pali,nie jeden się zdziwi jak go "kosiarka" wyprzedza .
Ja polecam! Tylko olej co 10tys zmieniać żeby łańcuch rozrządu był naprawdę bezobsługowy
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Spalanie z ostatnich 5tys. 5.7 litra ... głównie po miejscu na wsi i małym miasteczku bez korków .
Dynamiczny aczkolwiek potrzebuje wyższych obrotów ok 2tys
Niby 3 cylindry ale nie chodzi tak źle,mi nie przeszkadza osobiście. Coś podobnego w odgłosie jak matiz
Wady:
Turbodziure ma wyczuwalna ale można się przyzwyczaić.
Silnik:
90
Rocznik:
2017
Przebieg:
120000
Spalanie:
5.7 l/100km
Polecam
20.03.2024Clio
(3.7)
Opinia:
Ten silnik nie jedzie. W porównaniu z Clio, w którym miałem ten silnik, następna Corsa D 90KM to była rakieta. On ciągnie znośnie na niskich biegach i wysokich obrotach. Od dołu brak elastyczności. Poniżej 2000obr zaczyna terkotać i łatwo go zadusić. Z kolei, żeby w
miarę przyspieszyć jadąc na 5 biegu, trzeba zredukować nawet do trójki. W rezultacie auto z tym silnikiem jako tako radzi sobie tylko w mieście.
5.0/10
5.0/10
1.0/10
Zalety:
Podobno mało awaryjny :)
Wady:
Słaby dół, kiepska elastyczność.
Silnik:
90KM
Rocznik:
2016
Przebieg:
55000
Spalanie:
7.5 l/100km
Odradzam
23.10.2023Renault captur
(9.0)
Opinia:
Silnik jak na pojemność dość dynamiczny, denerwuje turbo dziura przy każdej zmianie biegu, o dziwo powyżej 120km/h dalej ładnie ciągnie ale robi się już głośno.
Raz wymieniony rozrząd przy 80tys( nie wiadomo czy potrzebnie bo tak zasugerował mechanik na badaniu technicznym w aso,
miesiąc po
zakończeniu trzyletniej gwarancji, gdzie przegląd auta z wymianą oleju był 3 miesiące wcześniej) oprócz tego zero awarii.
10.0/10
10.0/10
7.0/10
Zalety:
Niskie spalanie
Dobra dynamika, również na autostradzie
Wady:
Słaby rozrząd jeśli właściciel jeździ na lonflife i katuje silnik na niskich obrotach
Wibracje na wolnych obrotach
Silnik:
H4bt
Rocznik:
2015
Przebieg:
178000
Spalanie:
6.5 l/100km
Polecam
30.05.2023Captur
(8.3)
Opinia:
Renault Captur w wersji Helly Hansen, bardzo fajne auto, spalanie wg mnie w porządku w trybie mieszanym, w mieście wiadomo gorzej ale po mieście to się rowerem jeździ dla zdrowia. Interwały wymiany filtrów i oleju co 8-10k, części tanie. Niestety u mnie doszło do przeskoczenia
rozrządu, podobno rzadki przypadek w tych silnikach ale niesmak pozostaje.
5.0/10
10.0/10
10.0/10
Zalety:
Normalne spalanie
Moc pomimo niskiej pojemności zadowalająca
Wady:
Rozrząd przeskoczył :/
Silnik:
0,9
Rocznik:
2018
Przebieg:
112000
Spalanie:
8.0 l/100km
Odradzam
04.09.2022Dacia Sandero
(9.3)
Opinia:
Miałem wiele obaw związanych z tym silnikiem ale po przejechaniu 139 tys. km wszystkie je rozwiało. Jednostka nie zawiodła mnie ani razu, do dnia dzisiejszego pracuje jak nowa, nie bierze oleju no i spalanie 7-8 LPG. Instalacja gazowa współpracuje bezproblemowo przez cały ten przebieg zużył
się tylko reduktor od gazu. Biorąc pod uwagę ww zalety jak i spalanie oraz dynamikę z chęcią kupił bym ponownie auto z tym silnikiem.
10.0/10
10.0/10
8.0/10
Zalety:
Niezawodność, niskie spalanie, dobra współpraca z LPG, dynamika