Silnik PSA 1.4 16V VTi o mocy 95-98KM to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi.
Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 14) | (6.7) |
Trwałość | 6.4/10 |
Utrzymanie | 7.1/10 |
Dynamika | 6.8/10 |