Silnik PSA 1.6 16V PureTech 225KM to najnowsza konstrukcja koncernu PSA która weszła do produkcji w 2019 roku. Silnik czterocylindrowy wyposażony w turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni będzie dostępny w kilku odmianach mocy. To konstrukcja najnowszej generacji która zastąpiła wysłużoną jednostkę z oznaczeniem THP, silnik powstał na bazie wspomnianej odmiany z szeregiem modyfikacji. Konstruktorzy oparli się również na rozwiązaniach które wprowadzili w rodzinie silników modularnych PureTech, są one obecnie stosowane w szeregu modeli koncernu PSA. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie wszelkich usterek jakie trapiły starsze odmiany THP (zwłaszcza problematyczny rozrząd) oraz przystosowanie do najnowszych norm które obecnie obowiązują.
Dlatego między innymi jednostka seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF , co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania porównaniu ze starszymi odmianami, a co najważniejsze ograniczono emisję spalin przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 6-7L oraz bardzo dobrą kulturą pracy.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |