Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 A to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 oraz Peugeota 407. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Opinia:
Wycieki, problemy z elektryką, cewki, można to wszystko zrobić a na koniec się okaże, że świeżo wymiony rozrząd i uszczelniacze wymagają ponownego demontażu bo jednak coś cieknie dalej. Mimo tego sam silnik działa dobrze, również na gazie. Ale serwisowanie to mordęga. Wiele warsztatów nie chce
go dotykać. Pokrywy zaworów kosztują horendalne pieniądze.
8.0/10
2.0/10
9.0/10
Zalety:
Sam w sobie dobry (słupek)
Niskie spalanie jak na v6
Wady:
Wycieki
Powtarzające się usterki tych samych elementów
Cewki lepiej trzymać na zaś kilka sztuk.
Silnik:
211 XFV
Rocznik:
2008
Przebieg:
220000
Spalanie:
14.0 l/100km
Odradzam
29.01.2022Citroen C5 III
(5.7)
Opinia:
Chciałbym być i pić równo z tymi co konstruowali/projektowali motor a docelowo ten rozrząd i pasek długości chyba rekordowej - może jakieś zawody był?
Poziom elementów z łożyskami i diagnoza tego doprowadza do szału mnie jako człowieka obeznanego z autami; klient nie świadom za to
płaci.
Kultura pracy na tak.
Dynamika na nieźle.
Całokształt na średnio.
Szczerze to kultowe 2.0 psa 140KM było pancerniejsze i oczywiście że tańsze w naprawie - a to chyba dziś najważniejsze.
6.0/10
3.0/10
8.0/10
Zalety:
Kultura pracy, dobra dynamika
Wady:
Przekombinowany motor. Rozrząd i osprzęt to dopiero początek francuskiej fantazji.
Odradzam normalnym użytkownikom.
Silnik:
211 C5
Rocznik:
2008
Przebieg:
250000
Spalanie:
14.0 l/100km
Odradzam
14.11.2021Citroen C6
(8.0)
Opinia:
Moc 211 KM -dobry ogólnie silnik bez wad konstrukcyjnych ale jak każdy ma jakieś minusy bo rozrząd jest drogi a po około 170 tys km przeciekają elektrozawory zmiennych faz więc trzeba wymienić no i koła zmiennych faz rozrządu też nie tanie ale po wymianie jest
radość z jazdy. Jeżdżę raczej spokojnie poza miastem więc spala 10 na 100 (ciężkie auto 1800kg) Stara wersja była lepsza bo tylko trochę słabsza ale nie miała zmiennych faz rozrządu.
10.0/10
6.0/10
8.0/10
Zalety:
bez wad konstrukcyjnych
Wady:
ma zmienne fazy
drogi serwis
Silnik:
211
Rocznik:
2006
Przebieg:
175000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
11.09.2018TATA
(8.3)
Opinia:
Bezustanna męczarnia. Lato stracone bo gdy tylko miał samochód jechać to w upałach lub w deszczach ciągłe tryby awaryjne silnika kody błędu wypadanie zapłonu P300 i losowo na różne cylindry. Nie pomogła kosztowna wymiana cewek.Ani wymiana Świec. Gdy działał samochód dobrze - a zdażało się
- to rewelacyjny odrzutowiec - petarda. Ale jak mu odbiło - to katastrofa. Czyszczenie katalizatorów dało pomoc na jakiś czas. Potem wymiany są lambda . Rozrząd jak samemu wymienisz to części kupisz za około 800 zł na alle.Jak było złe ładowanie to silnik też głupiał. Makabra. Nigdy więcej.
5.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
607 / 210KM
Rocznik / Przebieg:
2001 / 260000
Spalanie:
13.0 l/100km
Odradzam
16.01.2018yogi
(8.7)
Opinia:
Silnik wart uwagi,dynamiczny,elastyczny jak to V-ka.
co do minusów to: jak zwykle PSA nie popisała się z wariatorami....,aczkolwiek tańsze niż w EW12,ale niweluje tą różnicę cena rozrządu :),cieknące pokrywy zaworowe
drogie w eksploatacji i paliwożerne,cuda typu 10l spalanie średnie to można wsadzić między bajki,no chyba że ktoś
śmiga 1000 km dziennie po autobanie :)
no cóż za komfort trzeba płacić ....ja tam jestem zadowolony