Silnik PSA 3.0 V6 24V 207KM-211KM ES9 A

29642
Silnik PSA 3.0 V6 24V 207KM-211KM ES9 A

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 A to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 oraz Peugeota 407. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • świetna dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • silnik bardzo trwały

Wady

  • drogie części oraz użytkowanie
  • częste awarie cewki zapłonowej
  • droga wymiana rozrządu
  • duże spalanie
  • awarie elektrozaworu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (7.7)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 5.7/10
Dynamika 9.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

18%
18%
18%
6%
24%
6%
12%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

17.02.2024 407
(6.3)
Opinia: Wycieki, problemy z elektryką, cewki, można to wszystko zrobić a na koniec się okaże, że świeżo wymiony rozrząd i uszczelniacze wymagają ponownego demontażu bo jednak coś cieknie dalej. Mimo tego sam silnik działa dobrze, również na gazie. Ale serwisowanie to mordęga. Wiele warsztatów nie chce
  • 8.0/10
  • 2.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Sam w sobie dobry (słupek) Niskie spalanie jak na v6
Wady: Wycieki Powtarzające się usterki tych samych elementów Cewki lepiej trzymać na zaś kilka sztuk.
  • Silnik: 211 XFV
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
29.01.2022 Citroen C5 III
(5.7)
Opinia: Chciałbym być i pić równo z tymi co konstruowali/projektowali motor a docelowo ten rozrząd i pasek długości chyba rekordowej - może jakieś zawody był? Poziom elementów z łożyskami i diagnoza tego doprowadza do szału mnie jako człowieka obeznanego z autami; klient nie świadom za to
  • 6.0/10
  • 3.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, dobra dynamika
Wady: Przekombinowany motor. Rozrząd i osprzęt to dopiero początek francuskiej fantazji. Odradzam normalnym użytkownikom.
  • Silnik: 211 C5
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Odradzam
14.11.2021 Citroen C6
(8.0)
Opinia: Moc 211 KM -dobry ogólnie silnik bez wad konstrukcyjnych ale jak każdy ma jakieś minusy bo rozrząd jest drogi a po około 170 tys km przeciekają elektrozawory zmiennych faz więc trzeba wymienić no i koła zmiennych faz rozrządu też nie tanie ale po wymianie jest
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: bez wad konstrukcyjnych
Wady: ma zmienne fazy drogi serwis
  • Silnik: 211
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
11.09.2018 TATA
(8.3)
Opinia: Bezustanna męczarnia. Lato stracone bo gdy tylko miał samochód jechać to w upałach lub w deszczach ciągłe tryby awaryjne silnika kody błędu wypadanie zapłonu P300 i losowo na różne cylindry. Nie pomogła kosztowna wymiana cewek.Ani wymiana Świec. Gdy działał samochód dobrze - a zdażało się
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 607 / 210KM
  • Rocznik / Przebieg: 2001 / 260000
  • Spalanie: 13.0 l/100km
Odradzam
16.01.2018 yogi
(8.7)
Opinia: Silnik wart uwagi,dynamiczny,elastyczny jak to V-ka. co do minusów to: jak zwykle PSA nie popisała się z wariatorami....,aczkolwiek tańsze niż w EW12,ale niweluje tą różnicę cena rozrządu :),cieknące pokrywy zaworowe drogie w eksploatacji i paliwożerne,cuda typu 10l spalanie średnie to można wsadzić między bajki,no chyba że ktoś
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 407 SW 3.0 155kw
  • Rocznik / Przebieg: 2006 210000
  • Spalanie: 15.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię