Silnik 2.2 16V o mocy 158KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Jednostka weszła do produkcji w 2000 roku, konstrukcja trwała o wysokiej kulturze pracy i dobrej dynamice wyposażona w zmienne fazy rozrządu. Przez zastosowanie dwóch wałków równoważących praca silnika jest na najwyższym poziomie. Niestety silnik nie jest wolny od awarii a do najbardziej uciążliwych musimy zaliczyć usterki przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki.
Do droższych i bardziej problematycznych trzeba zaliczyć problemy z wariatorem zmiennych faz rozrządu!!! Kolejnym problemem są dosyć duże ubytki oleju co może skutkować poważanymi awariami a w końcu doprowadzić do remontu silnika. Po za tym ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny, jednak poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG która bardzo dobrze współpracuje z jednostką.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 5) | (7.8) |
Trwałość | 7.4/10 |
Utrzymanie | 7.2/10 |
Dynamika | 8.8/10 |