Silnik 2.0 16V o mocy 140KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą wysłużoną odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik zaawansowany technologicznie w porównaniu do poprzednika, miedzy innymi zastosowano zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP a układ wydechowy został wyposażony w katalizator wstępny. Te i inne nowości miały wpłynąć na poprawienie dynamiki, elastyczności silnika oraz na niższy poziom spalania.
Dodatkowo silnik spełnia normy spalin Euro4. Trzeba kontrolować poziom oleju, ponieważ przypadłością tej jednostki jest duży apetyt na olej. Użytkownicy, którzy zamontowali instalację LPG będą zadowoleni bo silnik świetnie współpracuje z gazem i dodatkowo posiada hydrauliczna regulację zaworów. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą usatysfakcjonowani z kultury pracy silnika i jego osiągów.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 13) | (8.9) |
Trwałość | 9.4/10 |
Utrzymanie | 8.4/10 |
Dynamika | 8.8/10 |