Silnik PSA 2.0 16V 177KM EW10 J4S

12430
Silnik PSA 2.0 16V 177KM EW10 J4S

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 2.0 16V o mocy 177KM jest kolejną odmianą rodziny EW10 którą znajdziemy miedzy innymi w usportowionych wersjach Citroena C4 VTS oraz 307 Feline. Konstrukcja o prostej budowie 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na pasku.Jednostka z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach.


Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambda oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

Wady

  • problemy z sondą lambda
  • duże zużycie oleju
  • falowanie obrotów
  • problem z popychaczami

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 7.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

27%
27%
0%
9%
18%
9%
9%
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

15.07.2024 CITROEN C4 VTS
(9.3)
Opinia: Przejechałem już ok 90 tyś km tym silnikiem z LPG i złego słowa nie powiem ( obecnie 310 tyś km ). Silnik w Citroen C4 VTS, jest trochę głośny i lubi wysokie obroty. Bradzo trwała konstrukcja. Zużycie oleju ok 1 l / 10 000 km.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Elastyczny, trwały, mocny powyżej 4000 obr/ min.
  • Silnik: 2,0 177 KM
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
28.09.2020 Peugeot 307 5HB
(8.0)
Opinia: Po pierwsze pisząc o silniku należało by coś o nim wiedzieć ponieważ umieszczenie w minusach pozycji "problem z popychaczami" ma się nijak do opinii o popychaczach w ew10j4s/RFK. Problem dotyczył jedynie ew10j4 w pierwszej wersji tzw. RFN i nie występował już w RFJ czy RFK.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Duża żywotność, tani w eksploatacji i naprawach, bardzo dobrze znosi LPG i wiele innych.
Wady: Nie zauważyłem (od nowości 267tys aktualnie). Może dynamiką nie grzeszy ale jak na konstrukcje z lat 2000+ trzeba porównywać go z silnikami z tego okresu.
  • Silnik: EW10J4S, RFK, 177KM/130kW
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 267k
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię