Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.8i 16V DOHC o mocy 110KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępności części w niskich kosztach. Silnik jest bardzo chwalony za bardzo niską awaryjność oraz dużą żywotność dochodzącą bez problemu do przebiegów 1 milonakm
Jedyną przypadłością tej jednostki są duże ubytki oleju na co trzeba bardzo uważać. Co do poziomu spalania jest on na przyzwoitym poziomie jednak alternatywą może być montaż instalacji LPG. Silnik świetnie współpracuje z instalacją gazową i nie ma problemów z jej obsługą oraz dodatkowym serwisem.
Opinia:
Stara, dobra francuska benzyna. Konstrukcja dość prosta i solidna. Jak na 115 kucy zbiera się w 306ce kombi naprawdę przyzwoicie, zapewnia dobrą dynamikę na sporym zakresie obrotowym. Mój oleju praktycznie nie bierze i jest suchy, a ma już 18 lat. Jedyne na co mógłbym ponarzekać
to jakość osprzętu (pompa wspomagania, wyje jak głupia) i alternator, który padł mi w dość dziwny sposób, ale zwalam to na po prostu leciwość tych elementów i eksploatację w polskich warunkach. Minus dodatkowy to to, że w 306ce pod maską ten silnik jest dośc mocno upchany i wsadzony pod kątem, wyjęcie np. alternatora zajmuje dłużej niż powinno. Sam filtr oleju też jest położony też dość kuriozalnie i albo trzeba się trochę nagimnastykować z ręką albo porozbierać rzeczy dookoła. Ale to drobnostki, sam silnik w eksploatacji jest dość wdzięczny, jeśli kogoś nie przeraża oczywiście spalanie w standardach lat 90, tzn. jazda w mieście i jego lekkich obrzeżach to w moim wykonaniu 9-10 litrów, trasa na ekspresówkach i autostradach to 8-9 litrów. Dopiero na normalnej szosie przy 90-100 km/h łyknie trochę mniej, ale nieznacznie.
9.0/10
9.0/10
9.0/10
Silnik:
81 kW / XU JP4
Rocznik / Przebieg:
2001 / 220000 +
Spalanie:
9.5 l/100km
Polecam
15.08.2018Jacek
(10.0)
Opinia:
Silnik rewelacyjny, w chwili obecnej Xantia ma już 350 000 km, a ja osobiście przejechałem 250 000 km na gazie (sekwencja), który zamontowałem zaraz po kupnie samochodu w 2007 roku. Przez ten okres nigdy nie dolewałem, oleju, żadnego zużycia, wymiana dobrego oleju co 15 000
km, oraz regularnie pasek rozrządu z pompą wody co ok. 90 000 km. Jeszcze raz podkreślam - silnik fantastyczny.
10.0/10
10.0/10
10.0/10
Silnik:
1,8 16 V 110 kM
Rocznik / Przebieg:
1999 r, 350 000 km
Spalanie:
9.0 l/100km
Polecam
19.07.2018Andrzej
(7.3)
Opinia:
Mogę tylko potwierdzić, że silnik jest bardzo dobry. Nic w nim się nie psuło mimo,ze był truty gazem i miał najechane 310000km. Później niepotrzebnie zastąpili go 1.6 109KM w którym problemem była przepustnica.
9.0/10
6.0/10
7.0/10
Silnik:
Citroen Xsara Break 110KM
Rocznik / Przebieg:
1998
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
29.12.2017Maciek
(8.0)
Opinia:
Silnik nie do zajechania trwały i praktycznie bezawaryjny przejechane 470tsy.Na minus mogę zaliczyć spalanie bo jest w granicach 10l a w mieście to nawet 13l.Co do mocy jest wystarczająca,sam silnik tez nieźle pracuje w miarę cicho.Auto już dawno sprzedane ale sprzedałem go od ręki bo
mechanik nie mógł nic złego znaleźć,kupujący wypłacił kasę i szczęśliwy odjechał.