Silnik PSA 1.6 16V DOHC 118-122KM jest odmianą z rodziny TU5, którą znajdziemy miedzy innymi w sportowej wersji Citroena C2 VTS. Konstrukcja o prostej budowie, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem oraz rozrządem opartym na pasku. Silnik w odróżnieniu od wersji bazowej różni się nieco osprzętem jak również wtryskiwaczami. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – nie groźne.
Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |