Silnik PSA 1.6 16V DOHC 109-110KM o oznaczeniu TU5 JP4 stosowany w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów a do tych, które się zdarzają należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki – niegroźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów.
Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 20) | (8.5) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.6/10 |
Dynamika | 8.1/10 |