Silnik PSA 1.1 8V TU1 JP/A o mocy 60KM miał szerokie zastosowanie w samochodach Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak awarie cewki zapłonowej oraz drobnej elektryki. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 8
Typ wtrysku: wielopunktowy
Regulacja zaworów -2002 do 2005 stosowano tylko regulację mechaniczną.
Regulacja zaworów- 2005 w zależności od typu silnika są mechaniczne (reg. na szczelinomierz) i samoregulujące hydraulicznie.
Średnia (głosów: 4) | (7.7) |
Trwałość | 8.8/10 |
Utrzymanie | 9.3/10 |
Dynamika | 5.0/10 |