Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki
Silnik PSA 1.0i 8V o mocy 45 lub 50KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen Saxo oraz Peugeot 106. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu. Przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii, jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania!!!
Opinia:
Silniczek mamy w Saxo,auto użytkowane jak trzecie w domu na dojazdy do sklepu,przebieg 210tys i pali od strzała.Konstrukcja silnika bardzo prosta bo mechanik zawsze powtarza że jaky tylko do niego przyjeżdżały takie auta to by zarabiał tysiące.Wymiany części trwają bardzo szybko i bezproblemowo a części
są bardzo niskich cenach.Spalanie auta w okolicach 6-7L,kultura pracy nie zachwyca ale za to koszty są niskie w użytkowaniu.Nic poważnego się nie psuja a jak już coś to drobnostka i koszty naprawy naprawdę niskie.Sprzedać się nie opłaca bo nikt nie da za niego wiele a za to jest dobry jako pojazd w razie awarii innego.