Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 3.0 V6 DOHC X30XE o mocy 201 lub 211KM miał zastosowanie w Oplu Omega oraz Sintra. Silnik bardzo trwały, niestwarzający większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu przebieg 500 tys nie jest dla niego problemem. Serwis tej jednostki nie jest skomplikowany a części zamienne są w przystępnych cenach. Poza tym można śmiało powiedzieć że jednostka 3.0 V6 jest udaną konstrukcją o dobrej dynamice oraz przyzwoitej kulturze pracy.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
dobra dynamika
dostępność części
Wady
wyższe koszty użytkowania
ceny serwisu
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek, wymiana po 80.000
Ilość oleju silnikowego:
5.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Niezniszczalny silnik auto zardzewiało a on chodził jak nowy,praktycznie bezawaryjny po za małymi pierdołkami które naprawiałem za grosze nic się nie działo.Minus to spalanie ale taka krowa i tak pojemność musi trochę wziąść ale za to przebieg ponad 360 tys i zero problemów.Szkoda że już
takich silników nie ma,jak ktoś trafi dobry egzemplarz nie pordzewiały i zniszczony to brać w ciemno w dodatku LPG idealnie podchodzi.