Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.6 V6 DOHC Y26SE o mocy 180KM wprowadzony w 2000 roku miał zastosowanie w modelach Omega B i Vectra B. Jest to konstrukcja oparta na poprzedniej wersji 2.5 V6, została wyposażony w dwie sondy lambda, dwa katalizatory, podwójną cewkę oraz elektroniczny gaz. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. Te modernizacje spowodowały, że serwis jest kosztowny a części nie należą do tanich. Pod względem walorów jezdnych silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a kultura pracy jest na wystarczającym poziomie. Plusem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
6-cylindrowy
Ilość zaworów:
24
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Zalety
trwała konstrukcja
dobra dynamika
dobra kultura pracy
przyzwoity poziom spalania
Wady
drogi serwis
drogie części
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Pasek
Ilość oleju silnikowego:
4.8 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Niechcę go nawet wspominać podobno bezawaryjny może tak ale przy przebiegu 200 tys zaczęły się problemy w większości z elektryką i sondami oraz padł katalizator.Problem był z częściami nowe drogie jak cholera bo to nietypowy silnik a używek nie było.Co do pracy silnika była na
dobrym poziomie,moc potężna auto po wciśnięciu pedału gazu fruwało.Po za tym spalanie bardzo wysokie ponad 10 litrów a w mieście nawet 15l .Kupiłem tanio ale sprzedać nie mogłem bo nikt nie chciał go kupić,sprzedane za pół ceny .