Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.8 V6 24V Turbo o mocy 250KM z oznaczeniem Z28NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który skład się z trzech łańcuchów – dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez który może przeskoczyć łańcuch a to wiąże się z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Opinia:
fajny silnik mam go w lpg w vectra opc, spalanie po miejscu ok 11 litrów lpg, oleju nie bierze, rozrząd nie robiony jeszcze
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Zalety:
bezawaryjny
Silnik:
255KM/Z28NET
Rocznik:
2006
Przebieg:
282tys
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
18.03.2018Darek
(7.7)
Opinia:
Silnik bardzo fajny, dynamiczny z zapasem mocy i momentu obrotowego. Spalanie na trasie 8.5-9.5 miasto to już 12-13, czyli nie jest źle. Rozrząd... Jest kosztowny. Trzeba zza wielkiej wody sprowadzać, koszt kompletu wraz z uszczelkami, pompą wody i przesyłką 1600zł. Kolejny problem jaki miałem to
zawór EVAP. Koszt w kraju 450 zl w stanach z przesylka wychodzi 150zl. Sinik naprawdę warty polecenia.