Opel

Silnik Opel 1.8i 8V SOHC 90KM C18NZ

11882
Silnik Opel 1.8i 8V SOHC 90KM C18NZ

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Opel 1.8i 8V SOHC 90KM miał zastosowanie w samochodach Opel Astra F oraz Vectra A. Konstrukcja silnika jest bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 300400 tys km. Silnik z jednopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku. Jednostka trwała o prostej konstrukcji, nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niezła dynamika
  • tanie części

Wady

  • problemy z EGR
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 5.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

17%
0%
0%
17%
17%
17%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

11.08.2024 Opel Kadett E
(8.3)
Opinia: silnik m moich rękach od 6 lat tylko raz rozebrany do śrubki i zrobiony cały silnik. Żadnych problemów z nim nie miałem jedynie wycieki spod miski olejowej ale po wymianie działa do teraz i nic z nim nie ma jedynie co to pali tyle ile
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwały bez problemowy łatwy w naprawie
Wady: wycieki problemy z katalizatorem
  • Silnik: Opel kadett E 120km
  • Rocznik: 1990
  • Przebieg: 442365
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
14.11.2021 Astra F
(7.7)
Opinia: Trochę słaby jak na Astrę F, ale prosty, wytrzymały i bezkolizyjny. Zmieniłem po 730 tys. na C20xe, bo C18nz nie pozwalał na bezpieczne wyprzedzanie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Trwały Prosty brak egra i innych zbędników
Wady: Mała moc
  • Silnik: 66kW
  • Rocznik: 1992
  • Przebieg: 730000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
02.06.2021 OPEL VECTRA 1,8 KAT. + GAZ OD 2002 ROKU ( ver. Skandynawska )
(6.0)
Opinia: Przejechałem osobiści na tej jednostce 190000 km i oprócz rozrządu nie był ruszany. Zaznaczam, że zawsze był użytkowany na pełnym syntetyku. Od nowości tj. 03.1995 roku przejechał w oplu Vectrze 1,8 kat. + gaz 275000 km. i nadal spisuje się rewelacyjnie.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bez problemowy
Wady: Wycieki
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 1995
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 8.6 l/100km
Polecam
18.04.2018 Krzysiek
(7.0)
Opinia: Miałem go w Astrze pamiętam że nie było z nim większych problemów jedynie woziłem olej w bagażniku bo strasznie brał i miał dużo wycieków.A po za tym niezniszczalny do jazdy do pracy idealny,przez pięć lat nigdy nic mi się w nim nie zepsuło.
  • 7.0/10
  • 9.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: Opel Astra 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 1995 r 300.tys
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam