Silnik Opel 2.0 16V ECOTEC Turbo 192KM-200KM został wprowadzony do produkcji w 2001 roku, miał zastosowanie w Oplu Astra oraz Zafira. Konstrukcja silnika oparta na poprzedniej wersji Z20LEL, 16-zaworowej z turbiną zintegrowaną z kolektorem wydechowym, sterowana elektronicznym zaworem. Dodatkowo silnik został wyposażony w dwie sondy lambda oraz przepustnice sterowaną elektronicznie. Te zmiany miały na celu spełnienie europejskich norm spalin EURO4. W ogólnej opinii użytkowników silnik jest bardzo chwalony za jego niską awaryjność, bardzo dobre osiągi i świetna dynamikę. Do minusów należą wysokie koszty utrzymania, drogi serwis, części oraz wysokim poziomem spalania. Nie zalecany jest montaż instalacji LPG, silniki z turbiną nie specjalnie znoszą gaz, szybciej zużywają się turbiny. Silnik o bardzo dobrych osiągach, świetnej dynamice dla osób mających sportowe zacięcie i nie zważających na zużycie paliwa, które w tej odmianie raczej nie schodzi po niżej 10L/10km.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 4) | (9.3) |
Trwałość | 9.5/10 |
Utrzymanie | 8.8/10 |
Dynamika | 9.5/10 |