Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki
Silnik Opel 2.0 ECOTEC Turbo o mocy 175KM z oznaczeniem Z20NET to jednostka która miała zastosowanie w samochodach Opel Vectra C oraz Signum. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu, który składa się z trzech łańcuchów, dwóch długich oraz jeden krótki, napinaczy i ślizgów. Zdarzają się awarie napinaczy przez które może przeskoczyć łańcuch a wiąże się to z kosztowna wymianą. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.
Specyfikacja
Rodzaj układu:
4-cylindrowy
Ilość zaworów:
16
Typ wtrysku:
wielopunktowy
Turbosprężarka
Zalety
trwała jednostka
niska awaryjność
bardzo dobra dynamika
dobra kultura pracy
Wady
wysokie spalanie
awarie termostatu
awarie sondy lambda
awarie napinacza rozrządu
drogi montaż instalacji LPG
Informacje serwisowe
Rozrząd:
Łańcuch
Ilość oleju silnikowego:
6.0 L, typ oleju: GM 0W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co co 1 rok
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Opinia:
Naprawdę żwawy. Ma się wrażenie, że dysponuje mocą 220, a nie 175 KM. Fajnie brzmi, bardzo fajnie przyspiesza. Serwis jest drogi, a jakby tego było mało w kraju, w którym niepodzielnie rządzi VW, mechanicy miewają problem z ogarnięciem tej jednostki.
7.0/10
5.0/10
10.0/10
Zalety:
Dynamika
Brzmienie
Wady:
Spalanie
Często pojawiające się mniejsze lub większe awarie (napinacz łańcucha, ubytki płynu chłodniczego, trudno diagnozowalne spadki mocy)
Silnik:
175
Rocznik:
2003
Przebieg:
246000
Spalanie:
11.0 l/100km
Polecam
24.12.2019Signum
(7.0)
Opinia:
Potwierdzam ze silnik ok. Mój stracił swoje życie przy 498000 km. Szukam teraz drugiego z kompletnym osprzętem najlepiej z Anglika. Proszę o kontakt
9.0/10
6.0/10
6.0/10
Silnik:
silnik z20net
Rocznik:
2003
Przebieg:
498000
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
12.08.2019vectra c Kombi
(8.0)
Opinia:
silnik idealny do gazu dlaczego więc ma wystawioną informację "niezalecany do instalacji LPG"
generalnie już mam drugą vectrę z tym silnikiem i sprawuje się wyśmienicie
pierwszą sprzedałem z przebiegiem 330kkm w ogóle nie brała oleju od wymiany do wymiany bez dolewek wycieków itp.
występowały w tym
silniku dwa rodzaje turbin w moim odczuciu Garret zbierał się troszkę lepiej ale za to miał częstsze awarie zaworu bocznikowego
10.0/10
8.0/10
6.0/10
Silnik:
175km / z20net
Rocznik / Przebieg:
330kkm
Spalanie:
12.0 l/100km
Polecam
29.10.2018Marcin
(9.3)
Opinia:
Silnik montowany w Saabie pod kodem B207 ( lekka modyfikacja w B207R). Oprócz łańcucha ( jak się używa odpowiedniego oleju i wymienia częściej niż 15 000) nie powinien sprawiać problemów. Bardzo dobry pod LPG - przejechałem na gazie 100000 i nie ma problemów. Pod warunkiem
że LPG montowane u gazownika który wie co to AFR.
10.0/10
8.0/10
10.0/10
Silnik:
Signum 310 KM
Rocznik / Przebieg:
2006 / 280000
Spalanie:
10.0 l/100km
Polecam
06.10.2018Kuba
(8.3)
Opinia:
Polecam ten silnik, pomimo problemów z napinaczem łańcucha jednostka nie do zajechania i bardzo podatna na modyfikacje. NADAJE SIĘ DO GAZU IDEALNIE ja mam LPG i przejechałem na gazie 80000km. Warunkiem jest porządny warsztat LPG, który potrafi założyć i wystroić instalację.