Opel

Silnik Opel 1.6 Si 8V SOHC 75KM C16NZ

17990
Silnik Opel 1.6 Si 8V SOHC 75KM C16NZ

Silniki Opel SOHC / TWIN-TEC / CIH są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Daewoo

Silnik Opel 1.6i 8V SOHC o mocy 75KM najczęściej spotykany w Astrze F. Konstrukcja silnika bardzo prosta, nie skomplikowana co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek takich jak awarie cewek, awarie przepustnicy, sondy lambda oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to dużym problemem, ponieważ części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze i nie stwarza użytkownikom większych problemów, jedynie elektryka jest wrażliwa i uciążliwa. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 8V  jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: jednopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • niskie koszty części
  • dobra współpraca z instalacją LPG

Wady

  • słaba kultura pracy
  • słaba dynamika
  • awarie świec oraz kabli
  • awarie sondy lambda

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.0)
Trwałość 9.8/10
Utrzymanie 9.6/10
Dynamika 4.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

44%
11%
11%
0%
11%
11%
11%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

14.09.2023 astra g
(8.0)
Opinia: polecam
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: tani chyba nie zniszczalny miałem calibre 2,0 8 v 400000 lpg to chyba to samo było lecz inna moc M 2,0 115 KM zrobiłem 2000000m km w lpg LECZ LPG BYŁ TAK samo zamontoweany tam
Wady: wycieki z uszczelki kapy zaworowej ,1l oleju na 10000 km lpg poboru
  • Silnik: 1.6i 8V SOHC 1.6i 8V SOHC
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
14.09.2023 astra g
(7.7)
Opinia: Witam posiadam opla astre g z 98r w lpg mono wtysk 75 KM z prawdziwym potwierdzonyn przebiebiem 120 tys km sam walnełm 40 tys km polecam na lpg 1 l dol oleju na 10000 km stntetyk 5 w 40 bez awaryjny polecam spalane
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 3.0/10
Zalety: nie zniszaszlny
Wady: stary i zadki do zdobycia z małym przebiegiem
  • Silnik: C16NZ 75km 1.6i 8V SOHC
  • Rocznik: 1987
  • Przebieg: 115000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
19.04.2023 astra f
(8.3)
Opinia: Miałem dwie astry z tym silnikiem, teraz mam trzecią z sentymentu jako trzeci samochód. Jest naprawdę świetny. Astry idą zwykle na złom z przebiegiem 300 tys km, a silniki mogłyby bez problemu przejechać drugie tyle, gdyby tylko reszta tych samochodów była choćby w połowie tak
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 5.0/10
Zalety: Mało pali, jest prosty w naprawie, nie psuje się, dobry do lpg.
Wady: Zdarzają się wycieki. Dynamika jest słaba.
  • Silnik: 75
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
05.01.2019 astra g
(7.7)
Opinia: Silnik idioto odporny nie da sie go zepsuć. Urwany pasek rozrzaru nic strasznego zakladac nowy i jedzie dalej. Zawsze odpali i pojedzie bez znaczenia w jakim jest stanie.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 4.0/10
  • Silnik: 75
  • Rocznik / Przebieg: 99 / 250
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
31.12.2017 Marek
(8.3)
Opinia: Miałem go w Asterixe przez 6 lat zima lato,mróz,upał palił od kopa a naprawy polegały na stuknięciem młotkiem.A tak poważnie silnik nie do zdarcia i palił przyzwoicie około 7 litrów.Szkoda ale już takich silników niema .
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Astar 75KM
  • Rocznik / Przebieg: 1994r 310.tys
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam