Opel

Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC 100KM X16XEL

25088
Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC 100KM X16XEL

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.6 16V ECOTEC o mocy 100KM miał zastosowanie w latach 1994-2000. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na łatwość w jej ewentualnych naprawach. Niestety jednostka ta nie jest wolna od usterek jak to ma miejsce przy silnikach z pierwszych lat produkcji. Trzeba nadmienić że ta odmiana przez następne lata była modyfikowana i przy tym jej usterkowość została praktycznie wyeliminowana. Do minusów trzeba dopisać duże ubytki oleju sięgające nawet do 1L na 10.000km. Rozwiązaniem tej usterki jest wymiana pierścieni tłokowych w razie dużo większych ubytków wiąże się z remontem. Do bardziej poważniejszych usterek są strzępienia paska rozrządu oraz awarie klap w dolocie, te usterki są bardziej kosztowne. Do drobnych i mniej kosztownych usterek można zaliczyć awarie cewek, awarie przepustnicy. Reasumując jednostka 1.6 16V ECOTEC jest konstrukcją bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dostępność części
  • niskie koszty serwisu

Wady

  • uwaga na strzępiące się paski rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • duża konsumpcja oleju
  • drogie części osprzętu-przepustnicy silnika krokowego
  • uszkodzenie klap w dolocie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.6)
Trwałość 7.5/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 5.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 3

Najbardziej awaryjna część

40%
0%
7%
0%
7%
20%
27%
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

18.08.2024 Astra g
(8.7)
Opinia: Miałem ten silnik w astrze G.Przez 16 lat eksploatacji padła tylko głowica cewka zaplonowa.Lubi brać olej ale u mnie bardzo mało.Na gazie oczywiście sekwencja 100tys. km zero awarii oczywiście poza jakimiś dupelerami.Egr zaślepiony i można jeździć.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: X16xel
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.10.2021 Opel Astra G
(5.3)
Opinia: Nie polecam dlatego, że już raz musiałem wymieniać ten silnik. Zaleta jest taka, że używki kosztuja 600-700 zl. Niestety w moim odczuciu jest nietrwały - awaria uszczelki pod glowica spowodowala pęknięcie bloku silnika. Spala duże ilości oleju. Cicha praca to jedna z jego nielicznych zalet.
  • 5.0/10
  • 6.0/10
  • 5.0/10
Zalety: cicha praca
Wady: spalał duże ilości oleju słaba dynamika
  • Silnik: 105
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 240000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
20.02.2021 Astra G
(5.3)
Opinia: Warunkowo można brać, ale lepiej kupić coś mocniejszego 100km to za mało na 1300kg.
  • 6.0/10
  • 7.0/10
  • 3.0/10
Zalety: Jest cichy i dobry dostęp do niektórych rzeczy
Wady: Strasznie delikatny, uszczelki pod głowicą lecą bardzo łatwo, psuje się egr, cewka, spalanie oleju, słaba dynamika. Spalanie gazu między 8.5 na trasie a 11-12L na mieście z klimą.
  • Silnik: X16XEL
  • Rocznik: 200
  • Przebieg: 265
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Odradzam
17.08.2020 Astra G
(6.7)
Opinia: Awaria klap w dolocie????? Klapy miał silnik 1.6 16V 103KM tzw.Twin Port, a nie ten 101KM. Ten 101KM jest bezproblemowy, bezawaryjny i tani w naprawach. 101KM - brak przepływomierza, przepustnica zwykła na linke. Prostota konstrukcji. Tyle w temacie
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - Przepustnica na linke (elektroniczna o wiele wiele droższa jeśli trzeba wymienić gdy padnie) - zamiast przepływomierza mamy zwykły tani silniczek krokowy - brak awaryjnych klapek wirowych (je posiada silnik 103KM Twin Port) - niżkie spalanie w porównaniu do Twin Port
Wady: - jak każdy ECO TEC lubi olej - z racji wieku lubią padać czujniki wałka rozrządu, a tu opel nie toleruje tanich zamienników - awarie ECU (bolączka większości hybryd SIMTECHa) - brakuje mu troszkę KM (Z18XE 125KM już daje radę)
  • Silnik: 1.6 16V (101KM X16XEL)
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 168000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
05.05.2018 Damian
(6.7)
Opinia: Mam Astrę z tym silnikiem. Po generalnym remoncie i przede wszystkim usunięciu EGRa chodzi jak zegarek. Zalewana olejem Amsoil 5w30, nie bierze ani grama, wymiana co 10 tys. km. Spalanie jak na ten silnik ujdzie, około 7 litrów na drogach szybkiego ruchu, po mieście jakieś
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Astra G HB, 5 cio drzwiowy, 74 kW.
  • Rocznik / Przebieg: 2000 r., 283 000 km
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię