Opel

Silnik Opel 1.4 16V ECOTEC 90KM X14XE

19763
Silnik Opel 1.4 16V ECOTEC 90KM X14XE

Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Fiat
  • Saab

Silnik Opel 1.4 16V ECOTEC o mocy 90KM stosowany w latach 1994-2000. Konstrukcja silnika bardzo prosta, co przekłada się na jej trwałość i małą awaryjność. Kierowcy chwalą sobie silnik za niski poziom spalania, dostępność części i bezawaryjność,również plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu niestety nie jest nie zniszczalny. Auta z tym silnikiem bardziej sprawdzają się do użytkowania w mieście i na krótszych odcinka ,natomiast na trasie wykazują się słabą dynamiką i niska kulturą pracy. Jednostka ta bardzo lubi wysokie obroty wtedy wtedy możemy osiągnąć w miarę przyzwoitą kulturę pracy i  poziom spalania w przedziale 7-8L.Dodatkowym atutem jest dobra współpraca silnika z instalacją LPG.Reasumując jednostka 1.4  16V ECOTEC jest konstrukcja bardzo udaną i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu osiągniemy wynik 400-500tys bez poważniejszych napraw.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • spalanie na dobrym poziomie
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awarie cewek
  • awarie sondy lambda
  • awarie EGR
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: GM 10W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 15.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.6)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 8.3/10
Dynamika 6.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
10%
10%
0%
10%
20%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

03.05.2021 Astra G Caravan
(8.7)
Opinia: Użytkuję ten silnik w Astra G Kombi rocznik 1999. Aktualny oryginalny przebieg 582 000 km. Samochód z polskiego salonu, kupiłem od I właściciela w 2008 r. LPG założony przy przebiegu 140 tys. Także Astra przejechała na gazie 440 tys. i cały czas jeździ. Dolewam 1
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mechanicy twierdzą że bardzo prosty w naprawie.
Wady: U mnie brak.
  • Silnik: 90KM, X14XE
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 582 000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
17.11.2020 Astra F
(6.0)
Opinia: silnik x14xe ma pasek rozrządu a nie łańcuch Jestem właścicielem Astry od nowości tj od 1998 roku. Przy przebiegu 452 000 km odmówił posłuszeństwa Olej Mobil 1 0W/40.Na LPG jeździłem od 2002 roku. .
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjny,np ani razu nie wymieniałem sprzęgła.
Wady: nie widzę
  • Silnik: 1.4 16V 90 KM
  • Rocznik: 1998
  • Przebieg: 451000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
25.10.2017 Darek
(8.0)
Opinia: Po za drobnymi i mało kosztownymi awariami zero problemów,duży minus za pobór oleju pije jak facet na kacu.Po za tym silnik niezniszczalny i w miarę mało palący na trasie można spokojnie zejść do 5.5 L .Na wagę auta moc przyzwoita nie brak przy wyprzedzaniu i
  • 8.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Opel Astra G 1.4 16V ECOTEC 90KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 r 190000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię