Silnik Opel 1.6 16V TwinPort ECOTEC o mocy 105KM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Opel. Spotkamy go również w Fiacie Stilo. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 150.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Zdarzają się problemy z paskiem rozrządu, który potrafi się wcześniej zużyć (poszczępić) warto na to zwrócić uwagę. Niestety jednostka ta nie jest wolna od bardziej uciążliwych usterek do których trzeba zaliczyć problemy z kolektorem dolotowym (awarie klap), które w naprawie są bardzo kosztowne. Mniej kosztowne jednakże uciążliwe to problemy z elektryką, przeważnie padają cewki zapłonowe. Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ, części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a praca jego jest na dobrym poziomie, spalanie oscyluje średnio około 7l na 100km. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG. Reasumując jednostka 1.6 16V jest konstrukcja udaną i przy odpowiednim serwisowaniu i przestrzeganiu serwisu bez problemu osiągniemy wynik 400 -500 tys.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 14) | (7.1) |
Trwałość | 6.9/10 |
Utrzymanie | 7.6/10 |
Dynamika | 6.9/10 |