Opel

Silnik Opel 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM A14NET

132801
Silnik Opel 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM A14NET

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex A14NET o mocy 140KM wszedł do produkcji w roku 2009 i zasilał  szereg modeli marki Opel takich jak Astra, Mokka, Zafira czy Insignia jak również Chevrolecie Cruze, Trax i Orlando.Możemy rozróżnić  kilka odmian tej jednostki  która występowała z różnymi mocami jak również różnym osprzętem.Pierwsza wersja wykonana została z żeliwa (blok) i aluminium (głowica) z niskociśnieniowym turbodoładowaniem 0,5 bara w wersji A14NET.Konstrukcja silnika oparta została na starszej odmianie w której wprowadzono szereg nowinek.Znajdziemy tu wspomniana turbospreżarkę,łańcuch rozrządu z hydraulicznymi popychaczami oraz dwumasowe koło zamachowe które w znaczącej kwestii poprawiało kulturę pracy.Ze względu na zastosowanie wielopunktowego wtrysku paliwa silnik świetnie nadaje się do montażu instalacji LPG. Jak na tamte czasy konstrukcja silnika bardzo nowoczesna i zaawansowana technologicznie co przełożyło się na  dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania.


Awarie! Niestety konstruktorzy nie ustrzegli się błędów co przełożyło się na dosyć dużą awaryjność.Do najczęstszych trzeba zaliczyć wycieki z pod pokrywy zaworów oraz uszczelniacza wału korbowego.Kolejnymi przypadłościami są pękające plastikowe pokrywy zaworów oraz kolektorów dolotowych,Często dochodzi do awarie turbosprężarki a dokładnie pęknięcia kolektora sprężarki co doprowadza do jej zatarcia.Użytkownicy sygnalizują wiele innych drobnych  problemów z osprzętem jak również bardzo poważnych takich jak wypalenia zaworu czy zatarcie tłoków.Wszystko  jest uzależnione od eksploatacji jednostki i jej użytkowania zdarzają się silniki o dużych przebiegach w których nie występują poważne usterki.Warto przed  ewentualnym zakupem dokładnie sprawdzić stan oraz historię danego auta .

W roku 2015 weszła nowa odmiana  która przeszła szereg modyfikacji zmieniono układ wtryskowy na bezpośredni a cała konstrukcja wykonana została z aluminium.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Turbosprężarka

Zalety

  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • wycieki oleju z pokrywy zaworów
  • wycieki oleju z uszczelniacza wału korbowego
  • awarie układu chłodzenia
  • awaria turbosprężarki
  • usterka tłoków -konstrukcje z pierwszych lat produkcji.

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu

Moc maksymalna 103 kW (140 KM)4900-6000 obr/min.
Moment maksymalny 200 Nm/1850-4900 obr/min

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 25) (7.0)
Trwałość 6.2/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 15 10

Najbardziej awaryjna część

79%
1%
5%
2%
7%
2%
5%
Suma głosów: 384

Opinie użytkowników

18.05.2023 Meriva B
(7.7)
Opinia: Po przejechaniu 48 tys. km mogę w sumie ocenić pozytywnie, mimo awarii, które znacznie podniosły koszty eksploatacji: wymiana sondy lambda, wymiana katalizatora, wymiana termostatu. Silnik lubi wysokie obroty i niestety jest paliwożerny, skrzynia biegów mało precyzyjna, pewnie urok Merivy, dynamiczny, cichy ale tylko jak złapie
  • 8.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, względnie cichy po zagrzaniu.
Wady: Paliwożerny, słabej jakości plastiki przy silniku.
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 145000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
21.03.2023 Astra J
(6.0)
Opinia: Astra J 2012r 160,000. Padła skrzynia biegów a miesiąc pech bo nie palił na jeden cylinder po ściągnięciu głowicy okazało się ze zawór jest upalony po dalszym demontażu pęknięte dwa pierścienie na dwóch tłokach.
  • 1.0/10
  • 7.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Brak
Wady: skrzynia i silnik padł po 10latach
  • Silnik: 1,4 140koni
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 167870
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Odradzam
07.02.2023 opel astra j 1,4 lpgtec
(9.0)
Opinia: Posisadam Astrę z tym silnikiem i fabrycznym gazem praktycznie od nowości. Auto nigdy nie zawiodło. Było parę drobnych usterek. Dosyć szybko padła cewka zapłonowa. Poza tym przy ok 140tkm wymieniono termostat. Na dzień dzisiejszy jest 176tkm. Silnik suchy nie bierze oleju, sprzęgło oraz skrzynia
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: wysoka kultura pracy niskie spalanie dobra dynamika
Wady: przy pełnym obciąZeniu brakuje mu trochę mocy
  • Silnik: NET
  • Rocznik: 206
  • Przebieg: 176000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
08.12.2022 Opel Meriva B
(9.0)
Opinia: Po przejechaniu 42 tys. km mogę polecić pod warunkiem dobrego serwisowania, zmniejszenia interwału wymiany oleju - co 10 tys. km nie dłużej i wymiany oleju na inny niż GM. Potwierdzam opinie poprzedników, na zimnym silniku nieprzyjemna praca. Z większych awarii przez ten czas: awaria termostatu,
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny, akceptowalne ceny części zamiennych.
Wady: Paliwożerny, podwyższony hałas na zimnym silniku, wolno się nagrzewa.
  • Silnik: 140KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 142000
  • Spalanie: 8.8 l/100km
Polecam
05.08.2022 Astra J
(10.0)
Opinia: Użytkuję ten silnik od prawie 2 lat, przejechałem 28 tyś km. Ten silnik to bardzo dobra jednostka - kluczem do bezawaryjnej pracy jest jej regularny serwis od początku, co 10 tyś km. Mój był tak serwisowany i jest nadal. Oczywiście silnik cierpi na drobne wady
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -bardzo niskie spalanie -wysoka dynamika (nawet przy tak ciężkim aucie jak Astra J) -niskie koszty serwisu
Wady: -na zimnym silniku nie jest tak kulturalny, ale szybko się rozgrzewa i zaczyna bardzo ładnie pracować -wady osprzętu, na szczęście bardzo tanie do ogarnięcia i nie groźne
  • Silnik: A14NET
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 135600
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam