Opel

Silnik Opel 1.6 16V SIDI Turbo 200KM A16SHT/B16SHT

44048
Silnik Opel 1.6 16V SIDI Turbo 200KM A16SHT/B16SHT

Silniki Opel ecoFLEX / VVT / SIDI są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Opel 1.6 SIDI Turbo o mocy 200KM wszedł do produkcji w 2013 roku. Jednostka o oznaczeniu A16SHT a później B16SHT posiada moc 200 KM Moc/5500 obr/min maksymalny moment obrotowy 300 Nm/1700-4700 obr/min.Jednostka została wyposażona między innymi w system start&stop co pozwoliło na obniżenie emisji spalin o 13% w porównaniu do poprzedników i spełnienia norm Euro6.Silnik jest wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę, posiada zmienne fazy rozrządu a wałki napędzane są łańcuchem. W opinii użytkowników uchodzi za trwały nie sprawiający większych problemów, dynamika oraz kultura pracy jest na bardzo dobrym poziomie .Na minus trzeba zapisać dosyć wysoki poziom spalania ,niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tej jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • Bardzo dobra dynamika
  • Wysoka kultura pracy
  • Tubosprężarka
  • łańcuch rozrządu

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • duży poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: Dexos 2 SAE 5W 30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silnik 1.6 EDIT 200KM

Moc maksymalna– 147 kW (200 KM)/5500 obr/min.
Moment maksymalny -300 Nm/1700-4700 obr/min.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 11) (8.7)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 8.6/10
Dynamika 9.6/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 0

Najbardziej awaryjna część

68%
9%
5%
4%
5%
4%
5%
Suma głosów: 57

Opinie użytkowników

09.11.2024 Insignia GS 2019
(9.7)
Opinia: Witam. Opel Insignia GS z 2019 roku. Przebieg zaledwie 41 tyś. km (mam jeszcze 2 auto) przy 30 tyś. km wymieniłem pompę wody bo strasznie piszczała (po gwarancji). Polecam ten silnik. Miałem salonową Astrę K z 2018r. z tym silnikiem 1.6 T 200 KM
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: W trasie nawet 5 l/100 km na autostradzie 8 l/100 km. Polecam
Wady: W mieście 10 l/100 km
  • Silnik: 200
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 41000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
05.03.2024 Zafira c
(10.0)
Opinia: No to mogę dodać opinię po ponad 40tys.przejechanych kilometrów. Auto zafira c. B16xht 200km Krótko: miałem różne samochody w różnych klasach i segmentach i ten zestaw kabina, silnik, układ jezdny, kierowniczy, hamulce-rewelacja. Spalanie rewelacja (ja mam jeszcze do tego Liquid Petroleum...).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Same zalety-trzeba pilnować oleju i zmienić zestaw rozrządu mimo że to na łańcuchu. 170tys.obowiązkowo moim zdaniem. Z uwagi na to, że to wysilona pojemność i moment rozpoczęcia hałasowania to obligo-luzy powodują wibracje, a nowe silniki to precyzyjne pasowania momenty dokręcenia śrub itd. Ja mam już
Wady: Nie każdy Janusz w warsztacie potrafi się obchodzić. Trzeba dbać o turbinę, nie katować na zimno i nie używać startstop.
  • Silnik: 200km
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 280000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
13.02.2024 Astra K
(10.0)
Opinia: Najlepszy silnik, jaki miałem. Łączy zalety silnika turbo (można nim pojechać naprawdę szybko) oraz silnika wolnossącego (przy delikatnym traktowaniu spalanie 5.0-5.5 jest w zasięgu).
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo dynamiczny Rozsądne spalanie jak na tę moc i osiągi.
Wady: W sumie to mógłby mieć 250 koni ;)
  • Silnik: 1.6SHT/200KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 76000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
06.03.2022 Opel Astra K
(10.0)
Opinia: Dla mnie silnik jest bomba. Charakterystyka silnika jak w dieslu, ale zakres użytkowy obrotów znacznie wyższy. Wydaje mi się, że do właściwości silnika lepiej pasuje automat /mam manual/. W trasie w zasadzie używam 4 i 6 biegu, po mieście nie jeżdżę. Zużycie paliwa komputerowo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: moc, moment obrotowy, kultura pracy, zużycie paliwa
  • Silnik: 200 km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 30.000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam
30.01.2022 Astra K
(10.0)
Opinia: Poprzednio miałem wolnossący 1.8 140KM i silnik 1.6 SHT to przepaść. Pali mniej, ciągnie od 1500 obrotów a powyżej 3000 wkręca się naprawdę szybko. Jeśli chcesz poświrować masz 200 koni i 300 niutków, jeśli chcesz jechać ekonomicznie to da się tym silnikiem zejść do 4.9-5.5
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: - Wysoki moment obrotowy + overboost. Ciągnie jak 18 latka na balu maturalnym. - Niskie spalanie jeśli tego chcesz - Doskonałe osiągi, jeśli tego potrzebujesz
Wady: - Jeśli nie lubisz start / stop to w mieście pali ok 9-10l, ale 1.6 wolnossące też tyle pali...
  • Silnik: B16SHT
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 48000
  • Spalanie: 8.7 l/100km
Polecam