Nissan

Silnik Nissan 1.6i 16V MPFI 90KM-102KM GA16DE

12272
Silnik Nissan 1.6i 16V MPFI 90KM-102KM GA16DE

Silniki Nissan SOHC / DOHC / MPFI są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Ford

Silnik Nissan 1.6 16V GA16DE o mocach 90, 97, 99 lub 102KM stosowany w samochodach z lat 90-tych takich jak Sunny Almera, Primera czy Serena. Konstrukcja silnika bardzo prosta, konstrukcja nie skomplikowana z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem na łańcuchu. Jednostka o niskiej awaryjności, do najbardziej awaryjnych części można zaliczyć drobne usterki elektryki, przepustnicy i napinacza łańcucha rozrządu. Bardzo ważną kwestią jest wymiana oleju na czas, ponieważ łańcuch rozrządu jest bardzo wrażliwy na jakość oleju!!! Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze, na plus można zaliczyć dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania oraz niska awaryjność i bardzo dobrą dostępność części.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • tania w utrzymaniu
  • dostępność części
  • łańcuch rozrządu
  • łatwość montażu LPG

Wady

  • awarie czujnika położenia wałka
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.7)
Trwałość 8.8/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
20%
40%
0%
0%
20%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

01.10.2024 Nissan primera P10
(8.7)
Opinia: Jeden z najlepszych silników do LPG. Silnik i zawieszenie praktycznie niezniszczalne. Silnik zrobił 200tys km na LPG II generacji i nadal był w świetnym stanie przy średnim spalaniu 8,5l LPG/100km. A najmniej można było zejść nawet do 6,5l LPG/100km. Praktycznie dożywotni rozrząd. Amortyzatory
  • 8.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Silnik, zawieszenie
Wady: Korozja nadwozia, słaby hamulec awaryjny.
  • Silnik: 90KM (wtrysk)
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 267000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Polecam
16.08.2020 P10 LPG
(10.0)
Opinia: Olej Orlen 5W40 nie bierze przebieg 300k + Tylko LPG 12lat 1 generacji , benzyny nie używam Silnik nie do zajechania spalanie 12 L lpg w miescie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Klima
  • Silnik: Gaznik 1.6 bez kata
  • Rocznik: 1993
  • Przebieg: 300k+
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
27.06.2019 NISSAN PRIMERA 1.6
(6.0)
Opinia: Jeden z tych silników które żeby zajechać trzeba się wyjątkowo postarać.Silnik w miarę ekonomiczny,bardzo trwały układ rozrządu.
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: GA16DE
  • Rocznik / Przebieg: 2000 79000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
20.04.2018 Tomek
(9.3)
Opinia: Bardzo wytrzymały silnik jak wszystkie silniki Nissana Kultura pracy, moc, spalanie na bardzo dobrym poziomie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 99
  • Rocznik / Przebieg: 99
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
25.02.2017 Kamil
(9.3)
Opinia: Silnik super z instalacją LPG. zero problemów, na przeglądach i warsztatach zawsze chwalony. Prosty do bólu
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: Primera 99km
  • Rocznik / Przebieg: 170000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam