Nissan

Silnik Nissan 2.0 16V DOHC VVT 140KM QR20DE

25875
Silnik Nissan 2.0 16V DOHC VVT 140KM QR20DE

Silniki Nissan VVT / DIG-T / DIG-S są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 2.0 16V o mocy 140KM najbardziej znany z modelu Nissan X-Trail. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz przyzwoity poziom spalania jak na pojemność oraz wielkość aut w których był stosowany. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Jedynym minusem może być kosztowny montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy liczyć się z kosztownym serwisem przy ich regulacji. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalania
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu z bezterminową gwarancją

Wady

  • drogi serwis
  • drobie części
  • nie zalecany do LPG
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Silniki 2.0 16V ta jednostka ma regulowane luzy zaworowe,dlatego  przy montażu instalacji LPG  zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i  kosztownej regulacji luzów zaworowych.Proponowana montaż instalacji IV i V generacji, w przypadku montażu instalacji V generacji nie jest konieczne montowanie Lubryfikacji.

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 6) (6.7)
Trwałość 5.8/10
Utrzymanie 6.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 2

Najbardziej awaryjna część

0%
38%
38%
13%
13%
0%
0%
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

17.01.2023 Nissan Primera P12 2,0
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry, przebieg 310kkm , oleju bierze max 1,0 l /10kkm, dobre przyspieszenie jak na 140km, jeździ na lpg od przebiegu 180kkm, spalanie na lpg: miasto 12,5l/100km, trasa 10,5l/100km, A1/S1 12,5l/100km przy prędk. 140-150km/h, z niedogodności: konieczność regulacji luzów zaworowych co 60kkm oraz wymiana łańcucha
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -dobre przyspieszenie -znośnie spalanie - wysoka kultura pracy
Wady: - konieczność regulacji zaworów - wymiana łańcucha rozrządu
  • Silnik: 140km/QR20DE
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 310000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam
02.04.2021 t30
(3.0)
Opinia: Omijać szerokim łukiem. Te silniki są po prostu wadliwe. Szybko wyciąga się łańcuch, fabrycznie uszkodzone pierścienie olejowe (konsumpcja oleju), regulacja luzów przez wymianę szklanek. Do tego dochodzi problem z katem w T30 (na mnie na szczęście jie ŕafiło). W porównaniu z np F4RT Renault to
  • 1.0/10
  • 2.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Nie znam
Wady: konstrukcja wadliwa, nieopłacalna w naprawie.
  • Silnik: qr20de
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Odradzam
06.09.2020 Nisan X-trail
(8.0)
Opinia: Dobry, po 200 tyś w X-trailu brał płyn chłodniczy , trochę olej i dojechał 280 tyś, został wymieniony na inny
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Dynamiczny, bezawaryjny
Wady: Apetyt na płyny, wyklepał obudowę łańcucha.
  • Silnik: 2000 QR20
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 280 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
21.01.2020 Nissan Primera P12
(5.7)
Opinia: Silnik dynamiczny, i z relatywnie niewielkim spalaniem. Jego największą wadą jest żywotność. Silnik po przejechaniu nieco ponad 180tys km, bierze ok 0,5/100km. Poza tym nie było problemów
  • 2.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: - Zadowalające spalanie na trasie - dobra dynamika
Wady: - żywotność - spalanie oleju
  • Silnik: 140KM/QR20
  • Rocznik: 2002
  • Przebieg: 188 tys km
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
05.11.2018 RaV
(6.0)
Opinia: 1. Na benzynie silnik pracował cicho i stabilnie, odpalał bez problemów nawet w bardzo niskich temperaturach. Wadą QR20 w X-Trailu T30 to jego niewielka moc przy tej masie auta, ma słabe przyspieszenie a pod górkę moc znika jak woda na pustyni. Spalanie benzyny to około
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: X-Trail T30 / 140KM
  • Rocznik / Przebieg: 2007 / 285 tyś
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię